Siirry sisältöön

Pikavippien mainontaa rajoitettava

Puhekupla 0
30.11.2018

Pikalainojen markkinointi telkkarissa ja radiossa täytyy rajoittaa. Melkein joka toinen mainos kehottaa kuluttajaa ottamaan lainaa netistä. Lainan todellisia kuluja ja ehtoja ei näytetä mainoksessa. Nämä pitäisi kertoa selkokielellä joka mainoksessa.


Kotitalousten velkaantuminen on noussut viime vuosina kovaa vauhtia (lähde). Lainoja ja lainojen vertailupalveluita mainostetaan kuitenkin enemmän kuin koskaan ennen. Kesäaikaan ei radiosta kuulunut muuta kuin pikavippien mainoksia. Mainoksissa tarjotaan joko nopeaa joustolainaa jota ei tarvitse lyhentää tai vanhojen lainojen yhdistämistä. Mainoksissa on harvoin tarkkoja hintoja tai lainaehtoja mainittu. TV- ja radiomainoksissa pitäisi olla pakollinen kohta jossa kerrotaan selkokielellä paljonko laina tulee maksamaan asiakkaalle. Tämä tapa hillitsisi lainafirmojen innokkuutta mainostaa telkkarissa sekä radiossa ja samalla hillitään suomalaisten velkaantumista.


Perustiedot

Julkaistu: 30.11.2018

Omistajat:
Aiheet:
  • #lainsäädäntö ja oikeudet
Kunnat:

Liitteet

  • Ei liitteitä
Ilmianna