Siirry sisältöön

Kerro kokemuksesi ja kehitysideasi hoitotarvikepalvelusta

Kysymysmerkki 308
Kysely | Pirkanmaa 2021
Kysely on päättynyt

Perustiedot

Päättynyt: 14.4.2019

Liitteet

  • Ei liitteitä
Ilmianna

Kyselyn pakolliset kysymykset on merkitty (*) tähtimerkillä.

Vastaukset
  • Alle 18 vuotta 1 / 308
  • 18 - 29 vuotta 25 / 308
  • 30 - 65 vuotta 187 / 308
  • 66 - 75 vuotta 62 / 308
  • yli 75 vuotta 33 / 308
Vastaukset
  • Nainen 198 / 308
  • Mies 108 / 308
  • Muu 0 / 308
  • En halua kertoa 2 / 308
Vastaukset
  • Akaa 16 / 308
  • Hämeenkyrö 3 / 308
  • Ikaalinen 6 / 308
  • Juupajoki 2 / 308
  • Kangasala 11 / 308
  • Kihniö 1 / 308
  • Kuhmoinen 0 / 308
  • Lempäälä 15 / 308
  • Mänttä-Vilppula 4 / 308
  • Nokia 15 / 308
  • Orivesi 5 / 308
  • Parkano 2 / 308
  • Pirkkala 26 / 308
  • Punkalaidun 2 / 308
  • Pälkäne 5 / 308
  • Ruovesi 1 / 308
  • Sastamala 9 / 308
  • Tampere 140 / 308
  • Urjala 1 / 308
  • Valkeakoski 7 / 308
  • Vesilahti 16 / 308
  • Virrat 3 / 308
  • Ylöjärvi 13 / 308
  • Joku muu kunta 5 / 308
Vastaukset
  • Työelämässä 131 / 308
  • Työtön 8 / 308
  • Opiskelija 19 / 308
  • Eläkkeellä 134 / 308
  • Äitiys-, hoito- tai vanhempainvapaalla 7 / 308
  • Muu 9 / 308
Vastaukset
  • Kyllä 279 / 308
  • Ei 28 / 308
  • En osaa sanoa 1 / 308
Vastaukset
  • Oman tarpeeni takia 267 / 308
  • Noudan tarvikkeita läheiseni puolesta 41 / 308
Vastaukset
  • 0 - 1 vuotta 27 / 308
  • 1 - 5 vuotta 83 / 308
  • > 5 vuotta 198 / 308
Vastaukset
  • Avannetarvikkeet 21 / 308
  • Diabetestarvikkeet​ 228 / 308
  • Dialyysitarvikkeet​ 1 / 308
  • Hapen annon ja hengityksen tarvikkeet 17 / 308
  • Haavanhoitotarvikkeet​ 14 / 308
  • Trakeostomia tarvikkeet 2 / 308
  • Imujen tarvikkeet 3 / 308
  • Lääkeannostelun tarvikkeet 11 / 308
  • Ravitsemuksen tarvikkeet 7 / 308
  • Virtsan karkailun ja suolen toiminnan tarvikkeet​ (mm. vaipat) 43 / 308
  • Lasten antikoagulanttihoitotarvikkeet 0 / 308
  • Muu hoitotarvike 29 / 308
Vastaukset
  • Kyllä 269 / 308
  • En 39 / 308
Vastaukset
  • Kyllä 188 / 308
  • En 120 / 308
Vastaukset
  • Kyllä 152 / 308
  • En 156 / 308
Vastaukset
  • Kyllä 229 / 308
  • En 79 / 308
Vastaukset
  • Kyllä 154 / 308
  • Ei 64 / 308
  • En tiedä 90 / 308
Vastaukset
  • Kyllä 144 / 308
  • Ei 73 / 308
  • En tiedä 91 / 308
Vastaukset
  • 1. täysin eri mieltä 19 / 308
  • 2. jokseenkin eri mieltä 19 / 308
  • 3. ei samaa eikä eri mieltä 60 / 308
  • 4. jokseenkin samaa mieltä 90 / 308
  • 5. täysin samaa mieltä 120 / 308
Vastaukset
  • 1. täysin eri mieltä 24 / 308
  • 2. jokseenkin eri mieltä 31 / 308
  • 3. ei samaa eikä eri mieltä 54 / 308
  • 4. jokseenkin samaa mieltä 87 / 308
  • 5. täysin samaa mieltä 112 / 308
Vastaukset
  • Uusien hoitotarvikkeiden saaminen, siis uusien esim. mallien tai toiminnallisuuksien on hidasta.
    Toivoisin aktiivisempaa uusien tuotteiden ja toimintatapojen markkinointia hoitotarvikejakelulle. Siis niin, että saan tietoa olemassaolevista uusista tuotteista ja mahdollisuuksista hoitajalta/tarvikejakelulta vaikka uusi tuote toimintatapa ei olisi vielä virallisesti hyväksytty kunnassa. Voisin siis toimia myös omakustanteisesti joissain asioissa ennenkuin tuote tulee "ilmaiseen" jakeluun. Jos mahdollista, olisin valmis myös maksamaan joistain korvaavista tuotteista normaaliin tuotteeseen verraten oleva "lisähinnan". Siis saisin tarvikejakelun ulkopuolisen tuotteen, mutta saisin normituotteen määrän verran alennusta.

  • Kun en tiedä onko sitä tehty, niin miten voin vastat muuten kuin täysin erimieltä!

  • Hoitosuunnitelmaa ei ole tehty, mutta minulla on ollut sellainen tunne, että saan kaikki mitä tarvitsen. En tiedä mitä kuuluisi saada. Olen diabeetikko.

  • Asioin omaisen puolesta, en voi tietää onko hänelle tehty suunnitelmaa. En pääse kyselyssä eteenpäin, ellen valitse edellä oleviin kysymyksiin jotain. Vastausvaihtoehtona tulisi olla "En tiedä" tms.

  • Hatanpään terveyaseamalle päässe nopeasti.

  • Hitaasti saanut tietoa mitä "uutuuksia" kuuluu hoitotarvikkeisiin.

  • Asioin läheisen puolesta, en tiedä onko kaikki asiat huomioitu

  • Olen erittäin tyytyväinen siihen, että saan hoitotarvikkeeni diabeteshoitajaltani. En kaipaa muutosta.

  • Huonoa on, ettei sitä ole laadittu - ja vaikka olisi laadittu, niin mitä hyötyä siitä olisi ollut? Kuluisi vain turhaan hoitajien aikaa johonkin muuhun, mihin sitä todella tarvittaisiin!

  • En tiedä että sitä olisi tehty. Ei siis hyvä juttu.

Vastaukset
  • 1. täysin eri mieltä 11 / 308
  • 2. jokseenkin eri mieltä 15 / 308
  • 3. ei samaa eikä eri mieltä 22 / 308
  • 4. jokseenkin samaa mieltä 110 / 308
  • 5. täysin samaa mieltä 150 / 308
Vastaukset
  • 1. täysin eri mieltä 9 / 308
  • 2. jokseenkin eri mieltä 26 / 308
  • 3. ei samaa eikä eri mieltä 68 / 308
  • 4. jokseenkin samaa mieltä 120 / 308
  • 5. täysin samaa mieltä 85 / 308
Vastaukset
  • 1. täysin eri mieltä 7 / 308
  • 2. jokseenkin eri mieltä 21 / 308
  • 3. ei samaa eikä eri mieltä 48 / 308
  • 4. jokseenkin samaa mieltä 127 / 308
  • 5. täysin samaa mieltä 105 / 308
Vastaukset
  • 1. täysin eri mieltä 23 / 308
  • 2. jokseenkin eri mieltä 31 / 308
  • 3. ei samaa eikä eri mieltä 96 / 308
  • 4. jokseenkin samaa mieltä 75 / 308
  • 5. täysin samaa mieltä 83 / 308
Vastaukset
  • Toivon pientä joustoa tuotteiden määrään, esimerkiksi Nokialla verensokerisensoreiden määrään. Eli jos tuhoan vahingossa sensorin, kategorisesti minun tulisi olla ilman sensoria se aika, joka sensorin käyttöikää on vielä jäljellä. Eli tilanteessa että tuhoutuminen ei ole takuukorjattava asia. Tai vaihtoehtoisesti minun tulisi olla mahdollista ostaa uusi sensori jostain Suomesta. Nyt tuote täytyy hankkia ebaysta Saksasta.

  • Asioin vain kaapin kanssa, se ei ole vielä oppinut ohjausta eikä neuvontaa.

  • Sama hoitaja on ollut useita vuosia ja hoitotarviketilaus on käynnyt puhelimitse. Käyn laboratoritutkimuksissa vuosittain ja sen jälkeen hoitaja katsoo tulokset ja sitten lääkärille, jos on poikkeamaa.

  • ?

  • Ohjaus on ollut henkilökohtaista.

  • Hyvää on ollut se, että vanhempi hoitaja on ollut pätevämpi kuin lääkärit kertoessaan diabetekseen liittyvistä asioista. Nyt, kun hoitaja Nokialla on vaihtunut, niin saa nähdä, kuinka asiat hoituvat tästä eteenpäin.

  • Hoitotarvikkeet tilataan netissä ja haetaan valmiiksi pussitettuina, joten mitään neuvontaa niihin ei sisälly. Ohjauksen ja neuvonnan antavat hoitopaikan hoitajat ja he tuntevat hyvin tarvikkeet

  • Olisi hyvä jos esim.insuliinipumpun kanyyleita saisi joskus enemmän kuin mitä minun papereissani lukee. Joskus voi nimittäin mennä enemmän kuin pitäisi tai olisi tarvetta ottaa etukäteen esim.tulevan matkan takia.

  • Tampereella ohjaus ja neuvonta olematonta, verrattuna nykyiseen.

  • Suositellaan halvempaa vaihtoehtoa tietämättä hoidostani ja ilmeisesti kaikkien laitteitten yhteistoiminnasta riittävästi.

Vastaukset
  • Puhelimella 37 / 308
  • Käymällä paikan päällä 167 / 308
  • Sähköpostilla 43 / 308
  • Sähköisellä tilauslomakkeella 19 / 308
  • Jollakin muulla tavoin 42 / 308
Vastaukset
  • Sopimimus

  • Puhelimitse sekä käymällä paikanpäällä

  • Lääkäri tekee lähetteen tarvikejakeluun, jonka perusteella he tilaavat tarvikkeet ja noudan ne sovitusti.

  • Niitä ei tarvitse erikseen tilata.

  • Osan tilaan sähköillä tilauslomakkeella, osa löytyy erikseen tilaamatta hoitotarvikejakelun varastosta.

  • Toinen henkilö hakee tarvikkeet minun puolestani.

  • Puhelimella. Vaippoja tilauslomakkeella postitse.

  • Hoitotaho tilaa tuotteet. Isoja virheitä tapahtuu juuri tuossa hoitopaikan tilauksen kirjauksessa. Tulee iso riesa asiakkaalle kun tilausta ei tehdä huolella...vaihdolle tulee hintaa....

  • Sekä puhelimella että käymällä paikan päällä.

  • Ei tarvitse ennakkoon tilata.

Vastaukset
  • Kyllä 244 / 308
  • En 64 / 308
Vastaukset
  • Sähköiseksi !

  • Paikka auki vain pari kertaa viikossa lyhyen aikaa päivällä, pakko ottaa vapaa päivä, jotta voi hakea tuotteet PSHP:n aluesairaalasta (toisella paikkakunnalla, etäisyys kotoa yli 50 km)

  • Sähköinen tilaaminen olisi helpompaa. Nyt täytyy jonottaa tai odottaa takaisin soittoa.

  • Työssäkäyvän ihmisen on vaikeaa asioida siellä aikataulujen vuoksi.

  • Sähköinen tilaus voisi olla hyvä ja selkeä kuittaus järjestelmä siihen.

  • Aiemmin Kangasalla ja Pälkäneellä tarvikkeet tilattiin sähköpostilla, jolloin tallensin tilauksen ja seuraavan kerran oli helppo tarvittaessa muuttaa vain määriä tai lisätä uusia. Nyt kun tarvikkeet tilataan sähköisellä lomakkeella monet tiedot pitää kirjoittaa uudestaan ja joka kohdassa erikseen valita määrät. Se vie huomattavasti enemmän aikaa.
    Koska jokainen asioi omalla asiakasnumerollaan, olisi hyvä että pohjatiedot olisivat valmiina ja määriä voisi muuttaa jos tarvetta ja lisätä uusia.
    Monet potilaat joutuvat tilaamaan tarvikkeet puhelimitse. Puhelinaika on vain maanantaisin aamupäivällä. Se on aivan liian lyhyt aika. Myös noutoaika vain maanantaisin iltapäivisin liian lyhyt, vaikka tarvikkeet voi noutaa kaapista tai omalta terveysasemalta. Osa tarvitsisi neuvontaa.

  • Vaikea asioida.Aukioloajathuonot NokiallaiTarvitaan vapaapäivä

  • Työssä käyvän asiakkaan hyvin vaikeaa käydä paikanpäällä aikataulujen puitteissa. Aukioloajat tuovat suuria haasteita.

  • Tuotteet pitää voida tilata noudettavaksi niin, että kaikki on valmiina haettavaksi ilman neuvottelua paikan päällä

  • Aukioloajat ovat huonot päivätyössä olevalle eikä tarvikkeita voi tilata etukäteen.

Vastaukset
  • Puhelimella 24 / 308
  • Käymällä paikan päällä 92 / 308
  • Sähköpostilla 54 / 308
  • Sähköisellä tilauslomakkeella 93 / 308
  • Jollakin muulla tavalla 45 / 308
Vastaukset
  • Kirjallinen sopimus jota päivitetään tarvittaessa

  • Lähetteellä, jonka mukaan noudan tarvikkeet.

  • On hyvä, että niitä ei tarvitse erikseen tilata

  • Ei tarvitsisi tilata erikseen vaan toimisi niinkuin nytkin eli diabetesvastaanotolta on menny tiedot ja haen vain aina tarvittavat

  • Noutamalla esim. Linnainmaan terveysasemalta. Se on kävelymatkan päässä.
    Kaupungin keskusta on tällä hetkellä aivan sekaisin, pysäkki vaihtuu hyvin usein eikä henkilöautolla juurikaan kannata keskustaan mennä.

  • Jakelu diabetesvastaanotolle, lääkärikeskuksiin, apteekkeihin tms.

  • Apteekki

  • Sähköisesti, mutta ei missään nimessä millään joka kerta erikseen täytettävällä lomakkeella, vaan kestotilauksena!

  • Ennakkotilaus esimerkiksi sähköisesti ja hoitotarvikejakelupisteen aulaan nouto kaappi johon saa avauskoodin.

  • Sekä puhelimella että käymällä paikan päällä.

Vastaukset
  • Tuotteet toimitetaan kotiin 28 / 308
  • Haen hoitotarvikejakelupisteestä 245 / 308
  • Haen noutoautomaatista 8 / 308
  • Jotenkin muuten 27 / 308
Vastaukset
  • Kaappi käytävällä, kuka tahansa pääsee katsomaan ja kurkkimaan kenelle tuotteita on tilattu (nimellä ruskea paperipussi / muovipussi). Otettava töistä pari tuntia vapaata, että pääse ne hakemaan.

  • Potilastoimistosta

  • Diabeteshoitaja on antanut huoneessaan.

  • Haen omalta terveysasemalta tai kirjastosta, johon ne toimitetaan vain kerran viikossa. Joskus tarve hakea 45 km:n päästä hoitotarvikejakelupisteen kaapista

  • Päivystyksestä. Mikä mielestäni hyvä, kun haku aikataulu huomattavasti parempi

  • Toinen henkilö hakee tarvikkeet minun puolestani

  • Odotan ensimmäistä kertaa noutamista lääkärikeskuksesta, jonne ne on ystävällisesti luvattu toimittaa.
    Tilasin ne puhelimitse, mutta jatkossa haluan käyttää sähköpostia.

  • Osa toimitetaan kotiin, osan haen hoitotarvikejakelupisteestä.

  • Terveysaseman päivystysvastaanoton tiskiltä itselle sopivaan aikaan (päivystyksen auki ollessa).

  • hoitotarvikejakelupisteestä ja terveyskeskuksen luukulta

Vastaukset
  • Kyllä 219 / 308
  • En 89 / 308
Vastaukset
  • Tuotteiden noutopaikka, aukioloaika.

  • Etäisyys ( reilu 100 km ajoa tai yli 1 h bussilla per suunta), aukioloajat ( vaatii vapaapäivän töistä),

  • Tarvikejakelu on auki vain 2 h viikossa työaikaan, entäs työssäkävijät koska he hakevat ko tuotteensa ?

  • Olisi kätevä jos voisi hakea myös ilta-aikaan eikä vain 8-16

  • Aukioloajat! Miksi työssäkäyvät on unohdettu? !

  • Aukioloajat voisi olla vielä paremmat myös työssäkäyville ja täällä on aina väliin koulutuksia niistäkin voisi ilmoittaa esim. verkossa eikä vaan ovessa lapulla.

  • Tuotteiden noutopaikka voisi olla lähempänä kotia. Omani on keskustassa eikä sinne voi nykyään mennä autolla.

  • Työpaikka 100 km päässä, joten en pääse noutamaan ilman, että otan töistä vapaata. Onneksi toistaiseksi olen saanut.

  • Aukioloajat Nokialla huonot työssäkäyville

  • Aukioloajat huonot.

Vastaukset
  • 1 - 3 päivää 200 / 308
  • 3 - 7 päivää 62 / 308
  • 8 - 15 päivää 37 / 308
  • > 15 päivää 9 / 308
Vastaukset
  • Saan tuotteet siis heti, kun menen Nokialle tarvikejakelupisteeseen sen aukioloaikana (kaksi kertaa viikossa" . Tämä toimii kohtuullisesti minulle nyt kun aukioloaikaa on pidennetty klo 16 jälkeen ja toinen aika on heti klo 8 aamulla (voisi olla jo 7.30 alkaen).
    Paras tapa olisi lähikauppaan toimitus (tai siis postin tms. toimipisteeseen joka on lähellä minua), jolloin voisin hakea paketin kun minulle parhaiten sopii.
    Tilaus siis olisi netissä nettikaupan tapaan, ruksaisin tarvittavat tuotteet ja lisäisin määrät.

  • Tuotteet postitettaisiin kotiin tai sitten toivomaani pisteeseen (posti, matkahuolto, pakettiautomaatti tms)

  • Ed kysymys ei sisällä vaihtoehtoa sille, että saan tuotteet samanaikaisesti varastolta hakiessani.

  • Olisi kätevä jos voisi sähköisesti tilata tarvitsemansa tuotteet. Sekä jos olisi joku paikka mistä noutaa tuotteet muinakin kuin 8-16 aikoina.

  • Sähköinen tilaus ja postitus kotiin tai nouto lähimmästä postin noutopisteestä.

  • Kotiin tai postiin toimitus voisi olla hyvä vaihtoehto.

  • Vaihtoehtoisia tilaamistapoja, kuten puhelin ja netti, potilaat ovat erilaisia.
    Vaihtoehtoisia toimitustapoja koska tarpeet vaihtelevat suuresti, osa haluaa ja saa hoitopaikasta asioidessaan hoitajalla. Monille toimitus kotiin tai postiin tai apteekkiin olisi sopivin vaihtoehto. Kaikkia näitä käytetään eri puolilla Suomea

  • Ne voisi ohjata esim.lähikauppaan tai lähimpään postiin.

  • Jos ne voisi noutaa postin pakettiautomaatista.

  • Aukioloajat paremmiksi Nokiallakin eikä kierrätetä aina hoitajan kautta omaista

Vastaukset
  • Tiedän 226 / 308
  • En tiedä 82 / 308
Vastaukset
  • Tiedän 282 / 308
  • En tiedä 26 / 308
Vastaukset
  • Uusista markkinoille tulevista tuotteista ja tarvikejakelun ulkopuolisista tuotteista.

  • Hoitosuunnitelma, pitäisi olla jotenkin Kannassa.

  • Haluaisin tehdä/ saada hoitosuunnitelman itselleni kirjallisena.

  • Uusista markkinoille tulleista tuotteista ja vaihtoehdoista.

  • Hoitosuunnitelma Kantaan. Tietoa uusista tuotteista.

  • Hoitosuunnitelma Kantaan, hoitotarvikkeiden tilauskin Kannan kautta kannattaisi selvittää. Kantaan pitäisi potilaan laittaa viestiä myös hoitopaikkaan

  • Tällä hetkellä en koe tarvitsevani tietoa mistään uudesta tuotteesta koska olen tyytyväinen hoitooni.

  • Omaishoitajille ja läheisiä hoitaville infoja tarvikkeista

  • Vaihtoehdoista tuotteissa

  • Vaihtuvista tarvikkeista, aina uudenlaiset neulat häiritsevät.

Vastaukset
  • Kyllä 59 / 308
  • En 28 / 308
  • En ole käyttänyt niitä 221 / 308
Vastaukset
  • Ei ole tarvinnut.

  • En tiedä, että niitä on olemassa

  • On mukavempi käydä paikan päällä. En luota alkuunkaan sähköisiin tilausmenetelmiin.

  • Kukaan ei ole kertonut, että Nokialla voisi sähköisesti ne varata.

  • En tiennyt, että sellainen vaihtoehto on.

  • Ne ovat epäselvät

  • Niitä ei ole mahdollista käyttää, kun on diabeetikko. Muut hoitotarvikkeet voi tilata sähköisesti mutta en tarvitse niitä. Sähköiset palvelut voisivat olla myös diabeetikkojen käytössä.

  • Sähköpostilla tilattavissa tarvikkeet, mutta sähköpostit eivät mene perille, käytännössä käytävä paikanpäällä tai soitettava.

  • Kun pystyin, noudin hoitotarvikejakelusta.

  • Sähköinen ajanvaraus tarvikejakeluun on turha, kankea ja muutenkin naurettavan itkettävä.

Vastaukset
  • Oman hoitosuunnitelman tarkastelu 183 / 308
  • Ajanvaraus hoitotarvikeasioissa 53 / 308
  • Omahoitoa tukevat muistutukset 57 / 308
  • Ohjaus ja neuvonta, esim. chat -palvelu 55 / 308
  • Videoyhteys hoitotarvikepalvelun ammattilaisen kanssa 7 / 308
  • Tuotteiden käyttöopastus 32 / 308
  • Tuotteiden tilaaminen sähköisesti 152 / 308
  • Muistutus tuotteiden tilaamisesta 3 kk välein 65 / 308
  • Ilmoitus tuotteiden noutamisesta 104 / 308
  • Sähköinen palautteenanto 33 / 308
  • Jokin muu 30 / 308
Vastaukset
  • Henkilökohtainen palvelu.

  • Tieto läheistään hoitavan tarvikkeista ja miten asia hoituu sähköisenä jos ei lupaa saa omaisen sairauden vuoksi .

  • Joustava nouto

  • Kerran vuodessa tavata henkilökunta ja päivittää hoitosuunnitelma ja nähdä tuotteet.

  • Kotiinkuljetus

  • Hoitotarvikkeiden toimitus automaattisesti kotiin tai smartpostiin sen tiedon perusteella kuinka niitä on kulunut.

  • En halua sähköisiä palveluita.

  • Henkilökohtainen palvelu.

  • Hoitosuunnitelma, tarvikkeiden saatavuus, tilaus, tuoteuudistukset ym.

  • -

Vastaukset
  • 1. täysin eri mieltä 5 / 308
  • 2. jokseenkin eri mieltä 13 / 308
  • 3. ei samaa eikä eri mieltä 28 / 308
  • 4. jokseenkin samaa mieltä 62 / 308
  • 5. täysin samaa mieltä 198 / 308
Vastaukset
  • huonoa vain yksi aukioloaika viikossa virka-aikaan

  • aukioloaikoja voisi parantaa

  • Nopea saanti ja henkilökohtainen palvelu.

  • Aukioloaika huonoa.

  • Aika usein on henkilökuntapulaa ja olen joutunut odottamaan kauan. Ja kun haen tilattuja tuotteita en voi samalla ottaa muitakin tarvikkeita muutoin kuin jonottamalla. Jos taas vain haen tilatut tuotteet saan ne yleensä aika pian koska joku henkilökuntaan kuuluva tulee kysymään odottajilta onko joillakin tilattuja tarvikkeita.
    Aukioloajat ovat liian suppeat ja keskeytys keskellä päivää (henkilökunnan ruokailu) pienentää aukioloaikoja entisestään.

  • Henkilökunta!!!

  • Liian suppeat aukioloajat

  • Jonottaminen ja tarvikemenekin kommentointi ("kyllä jo pitäisi vähitellen oppia pärjäämään ilman!") vaipoista eturauhassyöpäleikkauksen jälkeen. Osa tarvikejakelun henkilöistä oli empaattisia osa ei.

  • Palvelu on asiallista. Tarvikkeita pitäisi saada tarpeen mukaan.

  • Huonoa tarvitsemani sensorin huono saatavuus kausittain, mikä ei tietenkään suoranaisesti välinejakelun syytä ole.

Vastaukset
  • Tarvikejakelussa voisi vielä enemmän olla positiivisella mielellä potilaaseen nähden. Siis esim. diabeetikoille kannustaa käyttämään tarvikkeita, ts. kannustaa hoitamaan itseään ja huolehtimaan itsestään.
    Välillä tulee tunne että kun olen hakemassa tuotteita olen "kuluerä" ja onko niitä nyt ihan pakko niin paljon haluta. Tämä on ollut kyllä paranemaan päin viimeaikoina.

  • kysely oli osin epälooginen

  • Kyselyyn on vaikeaa vastata omaisen roolissa!

  • omaisena vaikea vastata

  • Nykyinen käytäntö on ihan hyvä. Ei saa muuttaa. Esim. Kaikilla ei ole sähköisiä laitteita.

  • Välillä kun hakee tarvikkeita niin tulee tunne että taasko haet. Viimeksi kun vein uusista määristä lähetteen niin sain jo valmiiksi pahan katseen ja varsinkin kun lääkäri kirjoitti tytölle verensokeri tarvikkeet tarpeen mukaan ja vakio määriä korotettiin ja samalla vahvistettiin pysyväksi kalliimmat kanyylit. Eli se että ei kukaan näitä huvikseen sieltä hae ja käyttöön ne kaikki menee. Asenteen muutos joillain työntekijöillä olisi paikallaan varsinkin kun tyttö mukana hakemassa ja näkee ja kuulee sen asenteen.

  • Suuri edistysaskel että tällainen kysely tehty. Potilasjärjestöjen kanssa arvio palvelujen toimivuudesta vaikka kerran vuodessa. Pirkanmaalla hoitotarvikkeiden käyttäjät ovat hyvin erilaisia ja asuvat hyvin erilaisissa olosuhteissa ja tarvitsevat hyvin erilaisia hoitotarvikkeita, joten vaihtoehdoissa tulee ottaa huomioon erilaiset tarpeet ja paikalliset olosuhteet.

  • Tekstiviesti ilmoitus käyttäjille mikäli jokinkin tuotteen osalta on toimitusvaikeuksia jotta osataan varautua siihen esim hakujen suunnittelu jne.

  • Omaiset /läheiset huomioitava niin hoidossa kuin kyselyssä.He hoitavat tarvikeasioita tosi paljon.

  • Diabeteksen hoidossa ohjaus hankalaa toteuttaa, kun diab.hoitajalle ei saa aikoja.

Kiitos vastauksistasi!
Ne ovat meille arvokasta tietoa, kun Pirkanmaan hoitotarvikepalvelua uudistetaan nykyistä paremmin asiakkaiden tarvetta vastaavaksi.