Onko rekisterin laatijoihin kohdistettu lobbausta, esimerkiksi koskien lobbaajan määritelmää tai avoimuusvelvollisuuksia?
Onko rekisterin laatijoihin kohdistettu lobbausta, esimerkiksi koskien lobbaajan määritelmää, avoimuusvelvollisuuksia, sanktioita tai estellisyyttä?
1. Tullaanko viimeinkin Suomen lainsäädäntöön saamaan ja voimaan kaikki ne ehdotukset, jotka Euroopan neuvoston korruption vastainen toimielin GRECO on vuodesta 2000 lähtien nähnyt Suomeen tarpeelliseksi tehtävän?
2. Onko avoimuusrekisteri sama kuin lobbarirekisteri?
3. Miten tullaan tekemään ja mihin mennessä, läpinäkyvämmäksi Suomen poliittiseen järjestelmään sisäänrakennettu lobbarijärjestelmä? Siinähän etujärjestöt ja isot talouselämän toimijat skouttaavat entistä tiheämmällä kammalla politiikan, median, julkisen vallan piirissä kannuksensa hankkineita henkilöitä palvelukseensa. Näin on pystytty viemään niin sanottu tutun kauppa aivan uudelle 365/12/24/7 - tasolle. Jolloin myös valta-asemaa uhkaavat lakihankkeet voidaan kampittaa järjestelmän sisältä päin. Kaikessa hiljaisuudessa.
Miksi lobbaus on edes mahdollista, se aina ajaa vain pienen siivun etua.
Tehtävä on tärkeä ja tarpeellinen. Onko työn tekemiseen kohdistunut voimakkaita paineita suuntaan jos toiseen?
Avoimmuusrekidteri ja lobbarirekidteri/ lobbausrekidteri. Onko sama?
Korruption vastaiset toimet Suomessa?
Tullaanko lobbausrekisteri, rekisteröinti ja rekisteröityminen tekemään lakisääteiseksi ja rikkominen sanktioiduksi?
1. Will all the proposals that the Council of Europe's anti-corruption body, GRECO, has seen necessary for Finland since 2000, be finally transposed into Finnish law?
2. Is the Transparency Register the same as the Lobby Register?
3. How and by when will the lobbying system built into the Finnish political system be made more transparent? After all, interest groups and big economic actors are scouting more and more people who have gained their encouragement in politics, the media and public power. In this way, it has been possible to take the so - called familiar trade to a whole new level of 365/12/24/7. In which case, draft laws threatening dominance can also be tackled from within the system. In all silence.
Mitä hyötyä tällaisesta rekisteristä on jos se rikkoo GDPR-direktiiviä?
Onko valmistelussa kuultu muitakin, kuin poliittisen ja virkamieseliitin edustajia? Onko koko hankkeen tarkoitus vahvistaa julkishallinnon korruptiota suuntaamalla huomio yksityiseen sektoriin?