Siirry sisältöön

Mitä kaupungin palveluita haluaisit käyttää sähköisesti ja miten haluaisit osallistua niiden kehittämiseen?

Kysymysmerkki 8
Kysely | Ylöjärven kaupunki
Kysely on päättynyt

Oletko joskus ajatellut, miksei jotakin kaupungin palvelua tai siihen liittyvää asiointia voisi hoitaa verkossa vastaavasti kuin yksityissektorilla? Onko Sinulla ideoita tai kokemusta sähköisten palveluiden toteutuksesta, joista arvelet olevan hyötyä myös tässä yhteydessä? 

Perustiedot

Päättynyt: 31.5.2016

Liitteet

  • Ei liitteitä
Ilmianna

Kyselyn pakolliset kysymykset on merkitty (*) tähtimerkillä.

Vastaukset
  • Haluaisin saada kaiken päiväkodista tulevan tiedottamisen omaan kännykkääni jonkunlaisen siihen sopivan sovelluksen kautta. En haluaisi joutua tarkkailemaan mitään ilmoitustauluja, joita pahimmassa tapauksessa on päiväkodissa useassa eri paikassa.

  • Kirjaston maksuja olisi kätevää maksaa verkossa, kuten esim. Oulun seudun kirjastoissa: http://www.ouka.fi/oulu/kirjasto/verkkomaksaminen

  • Nettisivuilla on lomakkeita saatavilla, mutta niitä ei voi täyttää tai lähettäää sähköisesti. Olisiko siihen ratkaisu?

  • Jossain veppisivulla tai portaalissa kaikki sähköisesti käytettävät palvelut pitäisi olla kootusti tarjolla tai sitten esim. hakukoneella helposti nyt esim. "sähköiset palvelut Ylöjärvi" haku vie vain terveyspalveluihin. Kaikki kulttuuri- ja liikuntapalvelut pitäisi olla mahdollisimman pitkälle sähköisiä eli tietoa, varauksia ja pääsyä paikoille haluaisin käyttää.

  • Ruukat olisi kiva nähdä verkosta ennenkuin lähtee hoitamaan asioita tai harrastamaan kunnan tiloihin. Onko terveyskeskuksen päivystyksessä pitkä jonotusaika? Onko uimahallissa millainen käyttöaste juuri nyt? Onko kirjastossa tungosta? Onko rakennusvalvonnan vastaanotossa ruuhkaa? Mikä on lupahakemusten käsittelyaika tällä hetkellä? Milloin kesälomat alkavat vaikuttamaan käsittelyaikoihin? Näillä ajantasaisilla tiedoilla voitaisiin ohjata palveluiden kuormittamista tasaisemmin.

  • Kaupungin nettisivuilla on Haku-kohta, mutta se antaa todella harvoin tuloksen. On osattava muotoilla haettava kohde täsmällisesti oikeassa muodossa - eikä aina sekään auta. Miten haku onnistuisi herkemmin?

Vastaukset
  • Tämän kyselyn kaltaisen verkkokyselyn avulla, tapauskohtaisesti.

  • Milloinkahan kuukausittain tulevat asiakasmaksut saisi e-laskuina?

  • Erilaisten some-palveluiden kautta ja kokeilukäyttäjänä esim. piloteissa. Verkkokyselyt ovat ok mutta joskus puuduttavia. Pitää päästä kokeilemaan ja sitä on sitten helpompi kommentoida.

  • Antamalla palautetta hyvin tai vajavaisesti onnistuneesta uudistuksesta.