Siirry sisältöön

Oppilaaksiottoalueet

Kysymysmerkki 49
Kysely | Kokkolan kaupunki
Kysely on päättynyt

Kerro mielipiteesi oppilaaksiottoalueista. Liitteenä kartta oppilaaksiottoalueista ja ohje, kuinka löydät oman lapsesi oppilaaksiottoalueen ja lähikoulun kaupungin karttapalvelussa.

Perustiedot

Päättynyt: 31.10.2020

Liitteet

Ilmianna

Kyselyn pakolliset kysymykset on merkitty (*) tähtimerkillä.

valitse roolisi
Tämä kenttä vaaditaan.
Vastaukset
  • huoltaja / varhaiskasvatus 14 / 49
  • huoltaja / esiopetus 15 / 49
  • huoltaja / perusopetus (1.-6. lk) 32 / 49
  • muu kuntalainen 1 / 49
valitse vaihtoehto seuraavista
Tämä kenttä vaaditaan.
Vastaukset
  • erittäin hyvä 11 / 49
  • hyvä 22 / 49
  • en osaa sanoa 12 / 49
  • huono 7 / 49
  • erittäin huono 0 / 49
Tämä kenttä vaaditaan.
Vastaukset
  • -

  • Närskola bra

  • I stort är upptagningsområdena bra, men jag anser att elever från Kvikant också kunde gå i Öja skola. Allt behöver inte koncentreras till centrum av Karleby då det finns en bra skola med naturprofil och gott om utrymme i Öja. Alla elever hinner ju sedan bli bekant med stadsmiljön i åk 7-9.

  • Alueet sopivat hyvin nykyiseen kouluverkkoon ruotsinkielisessä opetuksessa.

  • Kyllä ne varmaan on ihan riittävät, joku toinen on varmaan toista mieltä

  • Vi har flyttat från Villa förskola till Kyrbacken då skolan började. Helt ok skola, men skolvägen till Vinge är alltför långt från Kuusimäki och barnet helt beroende av att föräldrarna skjutsar till morris och hämtar från eftis, även om det finns möjlighet till busskjuts. Närskolan borde finnas närmare hemmet.

  • Chydeniuksen koulu on Ykspihlajasta pitkällä tähtäimellä lyhimmän ja turvallisimman matkan päässä, joten Ykspihlajan kuuluminen Chydeniuksen oppilaaksiottoalueeseen on todella hyvä asia.

  • Lyckad ändring vad gäller Yxpila.

  • Speciellt då man ser på elevantagningsområdet för Chydenius och Såka skolor, så låter begrepper "närskola" skrattretande, även om antalet svenskspråkiga elever ute i periferin är minimal. Det går inte heller om att tala om jämlikhet mellan eleverna inom samma område då man ser på kartan, inte ens i teorin.

  • Närskola bra princip