Siirry sisältöön

Salon kaupunkikeskusta -visioluonnos / Ostosympäristö

Puhekupla 2
Keskustelu | Salon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Kerro ajatuksesi kaupunkikeskustasta ostosympäristönä

Perustiedot

Päättynyt: 19.4.2022

Liitteet

  • Ei liitteitä
Ilmianna

Autot pois ostoskaduilta

Profiilikuvan paikka

JPM
4. huhtikuuta 2022 kello 6.10.34

Keskustan ostosalue tulisi tehdä viihtyisämmäksi ja rajoittaa autoliikennettä ydinalueella. Kävelykatu Plazalta Länsirantaan. Autot ja pysäköinti paikat pois myös Länsirannasta Turuntien ja Mariankadun väliltä sekä läpiajo liikenne estettävä Länsirannassa sekä Asemakadulla tällä kahden korttelin välillä. Sallitaan vain välttämätön tontille sekä Plazan pysäköintitaloihin ajo. Asemakadun ajoratoja voisi kaventaa, jalkakäytäviä leventää kun läpiajo poistuu, pyörätiet asemakadulle molemmille puolille vaikka parkkipaikkojen kustannuksella. Muutama lyhytaikainen asiointipaikka voi olla, pidempi aikainen pysäköinti Plazaan. Viihtyisä ja houkutteleva ostos ja asiointi ympäristö ei toteudu jos autoilla on läpiajoliikennettä ydin ostosalueen läpi.


Autot pois ostoskaduilta

Profiilikuvan paikka

JPM
4. huhtikuuta 2022 kello 6.10.42

Keskustan ostosalue tulisi tehdä viihtyisämmäksi ja rajoittaa autoliikennettä ydinalueella. Kävelykatu Plazalta Länsirantaan. Autot ja pysäköinti paikat pois myös Länsirannasta Turuntien ja Mariankadun väliltä sekä läpiajo liikenne estettävä Länsirannassa sekä Asemakadulla tällä kahden korttelin välillä. Sallitaan vain välttämätön tontille sekä Plazan pysäköintitaloihin ajo. Asemakadun ajoratoja voisi kaventaa, jalkakäytäviä leventää kun läpiajo poistuu, pyörätiet asemakadulle molemmille puolille vaikka parkkipaikkojen kustannuksella. Muutama lyhytaikainen asiointipaikka voi olla, pidempi aikainen pysäköinti Plazaan. Viihtyisä ja houkutteleva ostos ja asiointi ympäristö ei toteudu jos autoilla on läpiajoliikennettä ydin ostosalueen läpi.