Siirry sisältöön

Kommentoi suunnitelmaa! Mitä hyvää tai mitä parannettavaa? Onko erityisiä näkökulmia, jotka tulisi mielestäsi huomioida? Kerro mielipiteesi.

Puhekupla 25
Keskustelu | Espoon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tämän tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.

Perustiedot

Päättynyt: 24.10.2022

Liitteet

Ilmianna

Sulka suunnitelmasta

Profiilikuvan paikka

Vesa Kivistö
11. lokakuuta 2022 kello 19.19.55

Perus ideana todella hyvä.

Liittymä Hämeenkyläntielle olisi hyvä olla mahdollisimman tasainen, jotta liittyminen Sulalta Hämeenkyläntielle olisi turvallista. Nyt Sulka nousee jyrkästi juuri ennen Hämeenkyläntietä, joka tekee liittymisestä autolla vaarallista varsinkin talvella.

Liittymät tontille olis hyvä vastata pihojen nykyistä kivetystä toisinsanoen Sulan eteläpuolen ehdotetut tonttiliittymät ovat hyvin kapeita. Talvella ajettaessa tontille ja tontilta pois soisi tonttiliittymän olevan "sulava" (ei yli 90 asteen mutkia), jotta autolla ei jää lumeen jumiin. Kokemuksesta tiedän, että nykyinen tonttiliittymän koko on sopiva. Lisäksi kahden auton pysäköinti pihalle onnistuu paljon helpommin, kun liittymä on ehdotettua leveämpi. Varsinkin länsi-puoleta (Hämeenkyläntien puoleta) olisi liittymiä kasvatettava, mutta myös itä-puoleta, jotta tontilta poistuminen olisi sulavaa. Olisi myös esteettisesti kauniimpaa, jos tonttiliittymät vastaisivat nykyistä pihakivetystä. Lisäksi pohjois- ja etelä-puolen liittymät olisivat silloin suurin piirtein saman kokoisia ja saman tyylisiä.

Roskakatosten edusta olisi hyvä olla muuta kuin viheraluetta, jotta roska-astioiden siirtäminen olisi helpompaa.

Profiilikuvan paikka

@vanttpa
2. marraskuuta 2022 kello 9.10.28

Sulka-kadun liittyminen Hämeenkyläntielle loiventuu (6%) koska uusi tasaus ei ole yhtä jyrkkä kuin nykyinen.
Ajoliittymät on kaikille rakennuslupien mukaiset. Liittymissä rk:n yläreuna on noin nykyisen maanpinnan tasossa.
Mahdolliset katualueella sijaitsevat roskakatokset tms. tulee siirtää tontin puolelle.

Siipi-kadun ajorata on nykyisen maanpinnan mukainen (12,5%) eikä katualue mahdollista loivempaa pituuskaltevuutta johtuen nykyisistä tonttiliittymistä.

Terveisin
Päivi Vänttinen
Espoon kaupunki

Näytä lisää vastauksia

Sulka

Profiilikuvan paikka

@sampo_sormaala
14. lokakuuta 2022 kello 11.05.21

Asfaltointi, kadun leventäminen ja valaistus ovat erittäin hyviä ja kannatettavia asioita. Reunakiveyksen osalta tulee kuitenkin huomioida tonttiliittymien nykyinen koko, joka esimerkiksi Sulka 3:n osalta mahdollistaa nykyisellään kahden auton vaivattoman pysäköinnin.

Sama pätee Sulan kääntöpaikkaan, jos kääntöpaikan reunakiveyksestä tehdään pyöreä rajoittaa se lähes väistämättä Sulka 3 C:n tonttiliittymää. Tämän takia toivomme reunakiveyksen osalta suorakulmaista kääntöpaikkaa.

Kolmantena asiana reunakiveyksen osalta tulee huomioida Sulka 3:n yhteinen roskakatos, jonka käyttö ei ole enää järkevällä tavalla mahdollista mikäli sen eteen laitetaan reunakiveys kuten suunnitelmassa on.

Profiilikuvan paikka

@vanttpa
2. marraskuuta 2022 kello 9.11.11

Sulka-kadulla ajoliittymät on kaikille rakennuslupien mukainen.
Kääntöpaikka on mitoitettu henkilöautojen kääntymiseen, suorakulmainen kääntöpaikka ei anna lisätilaa kääntymiselle.
Ajoradan reunan rk-linja on tarkoitettu rajaamaan ajoradan, estämään pintavesien valumisen tonteille (ja roskakatokseen) sekä ohjaamaan talvella lumenaurausta.

Terveisin
Päivi Vänttinen
Espoon kaupunki


Sulka

Profiilikuvan paikka

@M_S
14. lokakuuta 2022 kello 11.59.47

Hienoa, että sulka-tien parempaan kuntoon saattaminen etenee. Kaikki kommentit yllä on erittäin valideja. Sulka-tieltä pois ajaminen on haastavaa, talvella lumet ja kesällä kasvillisuus, rajaavat näkyvyyden erittäin vähäiseksi Hämeenkyläntielle, etenkin vasemmalle. Voisiko tähän saada lisää turvallisuutta hankkeella? Myös sulka-tien päässä oleva suojatie on yksi Lintuvaaran vaarallisimmasta. Autoilijat väistävät suojatien korotukset niiden keskeltä ja suojatien ylittäjät jäävät huomaamatta valitettavan usein. Jos mitä tahansa olisi tehtävissä tämän suojatien turvallisuuden parantamiseksi tällä hankkeella, lisäisi se sulka-tien jalankulkijoiden turvallisuutta merkittävästi.

Miten sulka-tien valaistus tultaisiin sijoittamaan? Entä vaatiiko tien korjaus räjäytystöitä?

Profiilikuvan paikka

@vanttpa
2. marraskuuta 2022 kello 9.12.21

Sulka-kadun suojatie Hämeenkyläntien yli sijaitsee kahden linja-autopysäkin välissä.
Katualueella oleva näkemäestekasvillisuus poistetaan.
Katusuunnitelmaehdotuksessa on esitetty valaisinpylväät ajoradan pohjoisreunaan.
Kadulla joudutaan tekemään louhintoja vesihuoltolinjojen takia.

Terveisin
Päivi Vänttinen
Espoon kaupunki


Sulka parannuksia

Profiilikuvan paikka

Juha Vunneli
14. lokakuuta 2022 kello 12.46.20

Sulka kaipaisi ainakin 3 kpl sadevesikaivoja, asfaltin kaatoihn kiinnitettävä huomiota. Sadevedet kulkeutuvat tällä hetkellä pitkältä matkalta Sulka 4:n tontin läpi.
Mikäli kääntöpaikka muutetaan suotakaiteeksi, helpottaa se kulkua roskakatokseen ja autokatoksen länsipuolelle, mitä käytetään pysäköintiin. Mikäli mahdollista, tähän luiskattu/ madallettu reunakivi. Suöka 4:n tonttiliittymä levennettävä tonttirajaan ja autokatoksen kulmaan saakka.

Profiilikuvan paikka

@vanttpa
2. marraskuuta 2022 kello 9.13.08

Sulka-kadulle on sijoitettu kuivatukseen hv-kaivoja yksi kadun puoliväliin ja kaksi tasauksen alimmalle kodalle kääntöpaikan itäreunaan. Kitakaivo ei tukkeudu yhtä helposti joten pintavalumaongelma poistunee.
Kääntöpaikka on mitoitettu henkilöautojen kääntymiseen, suorakulmainen kääntöpaikka ei anna lisätilaa. Katu on aluepysäköintikiellon piirissä.
Ajoliittymät on kaikille rakennuslupien mukaisia. Liittymissä rk:n yläreuna on noin nykyisen maanpinnan tasossa.
Mahdolliset katualueella sijaitsevat roskakatokset tms. tulee siirtää tontin puolelle.

Terveisin
Päivi Vänttinen
Espoon kaupunki


Sulka

Profiilikuvan paikka

Kimmo Orpana
15. lokakuuta 2022 kello 11.36.00

Kaikki ylläolevat hyviä ja kannatettavia ideoita!
- Myös sulka 2a kohdalta tonttiliittymän koko mahdollistamaan 2 autopaikan käytön ajamisineen ja peruuttamisineen. Vieraspaikka rajautuu tontin itärajaan, näette tarkat tiedot asemapiirroksista
- hämeenkyläntielle ajaminen turvallisemmaksi näkyvyyden parantamisen ja jyrkkyyden vähentämisen kautta
- hämeenkyläntien suojatie turvallisemmaksi. Pienet autot mutkittelevat hidastetyynyt kuin formuloissa ja isot autot ajavat ne täysiä läpi ( Ps. Helsingin sanomat on tehnyt tämän suojatien huonosta toteutuksesta kaksi valtakunnallista juttua eli ei todellakaan toimi)

Profiilikuvan paikka

@vanttpa
2. marraskuuta 2022 kello 9.14.00

Ajoliittymät ovat kaikille rakennuslupien mukaiset.
Hämeenkyläntien asiat käsitellään myöhemmin erikseen omana asiakokonaisuutenaan.

Terveisin
Päivi Vänttinen
Espoon kaupunki


Sulka

Profiilikuvan paikka

Jukka R
15. lokakuuta 2022 kello 15.49.43

Sulka-kadun länsipää nouseen nykyisin jyrkästi. Kun Hämeenkyläntie aikanaan kokonaisuutena kunnostetaan, tuohon ehkä saatetaan asentaa luiskattu reunakivi ajoradan sadevesiohjuriksi. Se muodostaa kumpareen ja pahentaisi entisestään mäkilähtöä Sulalta pois päin. Tätä Sulan jyrkkyyttä olisi hyvä joka tapauksessa jonkin verran loiventaa Sulka-kadun suunnitelmissa jo nyt.

Sähkökeskuksen sijainti olisi hyvä merkitä katusuunnitelmaan. Se tulisi ilmeisesti hieman siirtää etelään päin pois uuden suojatien edestä/alta. Jotta Caruna ei urakoi sitä johonkin katusuunnittelun kannalta huonoon paikkaan, se tulisi merkitä katusuunnitelmiin nyt.

Hyvä, että suojatie siirtyy tässä vaiheessa. Älkää asentako sen tuntumaan kiertelyyn kannustavia hidastetyynyjä, vaan hidaste tulisi olla koko ajoradan mittainen, mikäli hidaste aiotaan toteuttaa, jotta se ei kannusta pujotteluun. Miten Hämeenkyläntien länsipuolen nykyisen bussipysäkin kanssa, jos suojatie siirtyy sille kohdin?

Mielestäni tämä Hämeenkyläntien moniseikkainen risteysalue, suojatie, bussipysäkit, hidastetyynyjen kiertely jarruttamatta, huono näkyvyys, yleinen ylinopeuden ajaminen sekä Sulan ylämäki tulisi ratkaista samalla Sulan suunnitelmien yhteydessä. Nämä ajoradat liittyvät yhteen. Eivät ole erillisiä toisiinsa liittymättömiä asioita. Hämeenkyläntie muilta osin voidaan rakentaa myöhemmin Pohjoisen Lintuvaarantien kaltaiseksi kun määrärahoja siihen aikanaan löytyy lisää. 2022 valmistuneen Jääskelän asemakaavan hyväksyttämisen selosteen mukaan Hämeenkyläntietä kyseisellä alueella läpiajaa keskimäärin noin 3000 autoa päivässä. Käytännössä suurin piirtein tämä määrä menee myös Sulan edestä, vaikka joku auto kääntyykin jonnekin pois ennen tai jälkeen. Eli erittäin vilkas liikenne, ja asia tulisi huomioidan Sulan suunnittelussa näine kaikkine muine monine seikkoineen.

HSY::lle voisitte viedä tiedon, että Sulan länsipään vastikään sukitettua sekaviemärin loppupäätä ei tarvitse säilyttää (ei kaivonkantta asfalttiin) koska sen linjan viimeisin käyttäjä on poistunut 2016 ja liittynyt eri suuntaan. HSY:llä on se tieto, kunhan katsovat tietokannasta. Helposti vaan tulee vietyä vanhat merkinnät uusiin suunnitelmiin sellaisenaan ilman tarkastamista.

Profiilikuvan paikka

@vanttpa
2. marraskuuta 2022 kello 9.15.01

Sulka-kadun liittyminen Hämeenkyläntielle loiventuu (6%) koska uusi tasaus ei ole yhtä jyrkkä kuin nykyinen.
Jakokaappien ym. ohjeelliset sijainnit ratkaistaan myöhemmin rakennussuunnitteluvaiheessa.
Hämeenkyläntien asiat käsitellään myöhemmin erikseen omana asiakokonaisuutenaan.
Jäteviemärilinjan asiat ratkaistaan myöhemmin rakennussuunnitteluvaiheessa yhteistyössä HSY:n kanssa.

Terveisin
Päivi Vänttinen
Espoon kaupunki


Sulka katusuunnitelma

Profiilikuvan paikka

Saloranta
17. lokakuuta 2022 kello 10.32.48

Hienoa, että Sulka kunnostetaan ja asfaltoidaan, tässä kuitenkin muutama huomautus.
Parasta olisi, että suunnittelija tulisi myös itse paikan päälle toteamaan nykyisen tilanteen
sekä keskustelemaan asukkaiden kanssa.

Liittymä Hämeenkyläntielle tulisi olla turvallinen ja sitä tulisi tasoittaa. Tällä hetkellä Sulka on
jyrkkä ja aiheuttaa vaaratilanteita liityttäessä Hämeenkyläntielle.

Liittymät tonteille ovat suunnitelmassa liian kapeita. Liittymät tonteille ja tulisi vastata pihojen
nykyisiä linjoja ja kokoja. Sulka 1:n piha on asfaltoitu ja jatkossakin tulee mahdollistaa useamman
auton pysäköinti tontille. Reunakivetys ja viheralue suunnitelmassa ei ole linjassa nykyisen
kanssa eikä mahdollistaisi kahden auton vaivatonta pysäköintiä. Luiskatun reunakiven osuus tulee
olla selkeästi leveämpi, nykyisen liittymän mukainen.

Myös yhteinen postilaatikoiden paikka tien varrella tulisi huomioida.

Profiilikuvan paikka

@vanttpa
2. marraskuuta 2022 kello 9.15.48

Sulka-kadun liittyminen Hämeenkyläntielle loiventuu (6%) koska uusi tasaus ei ole yhtä jyrkkä kuin nykyinen.
Ajoliittymät on kaikille rakennuslupien mukaiset. Liittymissä rk:n yläreuna on noin nykyisen maanpinnan tasossa.
Postilaatikoiden sijainnit varmistetaan rakennussuunnitteluvaiheessa.

Terveisin
Päivi Vänttinen
Espoon kaupunki


Siipi

Profiilikuvan paikka

Kukkonen
22. lokakuuta 2022 kello 13.54.08

Katu

Talvisin on tälläkin hetkellä monesti hieman hankalaa ajaa autolla Siipi-tieltä Hämeenkyläntielle. Tämä johtuu siitä, että Siipi on aika jyrkkä ja sen talvikunnossapito on usein montakin päivää jäljessä lumitilanteen suhteen. Tämä aiheuttaa sen, että tie on joko liukas tai siellä on niin paljon lunta, että ainut mahdollisuus ajaa mäki ylös on ottaa kunnolla vauhtia. Tällöin aiheutuu suuri vaara siitä, että joku ajaa Hämeenkyläntiellä samaan aikaan.

Tämän ongelman poistamiseksi yksi mahdollisuus on se, että liittymän kohdalle tehdään riittävän pitkä tasainen alue, johon auton voi turvallisesti pysäyttää ja sitten vasta ajaa Hämeenkyläntielle.

Myös sopivasti sijoitettu peili, jolla Siipi-tietä ajava näkisi Hämeenkyläntien tilanteen voisi olla nopea ensiapu.


Hulevesi

Tonttien Siipi2 ja Siipi 4 välissä on oja joka johtaa valumavedet Siipi-tien alla kulkevan rummun kautta eteenpäin. Tämän ojan Sulka-tien suuntaiseen päähän pumpataan Sulka 1 tontilta vettä (pohjaveden korkeuden perusteella). Kun tätä hulevesijärjestelmää määritellään kokonaisuutena, niin tämä on syytä ottaa huomioon. Tähän ojaan valuu toki myös vähäisiä määriä vesiä Siipi 2 ja Siipi 4 tonteilta mutta niiden määrä on niin pieni, että ne normaalisti imeytyvät maahan.
Lisäksi on huomioitava se, että aiemmin Siipi 4 ja Sulka 3 -tonttien välissä on ollut oja, johon osa tästä pumpatusta vedestä johtui. Tämä oja johti eteenpäin isompaan ojaan. Tämä Siipi 4 ja Sulka 3 välissä ollut oja on jossakin vaiheessa täytetty. Tämän aiemman vesireitin puuttuminen lisää vesien johtumista tähän Siipi2 ja Siipi4 -tonttien väliseen ojaan. Tämäkin on huomioitava tässä suunnitelmassa.

Helpoin ratkaisu voisi olla se, että Siipi 2 ja Siipi 4 välinen oja johtaa tulevaisuudessa hulevesiviemäriin.

Profiilikuvan paikka

@vanttpa
2. marraskuuta 2022 kello 9.16.59

Siipi-kadun ajorata on nykyisen maanpinnan mukainen (12,5%) eikä katualue mahdollista loivempaa pituuskaltevuutta johtuen nykyisistä tonttiliittymistä.
Hulevesien kuivatukseen on kääntöpaikan itäpäähän tasauksen alimpaan kohtaan suunniteltu kaksi hv-kaivoa.
Jokaiselle kiinteistölle on suunniteltu hv-viemäriin liittymismahdollisuus ja kadun sivuojaosuus poistetaan. Nykyiset rummut liitetään rakennettavaan hulevesiviemäriin.

Terveisin
Päivi Vänttinen
Espoon kaupunki

Näytä lisää vastauksia

Vastaukset palautteisiin

Profiilikuvan paikka

@vanttpa
24. lokakuuta 2022 kello 10.08.09

Palautteisiin vastataan kootusti noin viikon kuluttua tällä samalla sivustolla.
Ilmoittakaa sähköpostiosoitteenne ja puhelinnumeronne osoitteeseen paivi.vanttinen@espoo.fi niin voidaan käydä henkilökohtaisia keskusteluja.

Terveisin
Päivi Vänttinen
Projekti-insinööri
Espoon kaupunki/Kaupunkitekniikan keskus/Suunnittelu


Siipi hulevedet

Profiilikuvan paikka

Tommi Luoma
24. lokakuuta 2022 kello 15.54.52

Hulevesijärjestelmän kunnostus on todella tärkeää nähdä kokonaisuutena ja siksi remontissa tulisi huomioida tasapuolisesti jokaisen tontin hulevesitarpeet. Nyt esillä oleva suunnitelma on vaillinainen, sillä siitä näyttäisi puuttuvan hulevesilinja välillä Siipi-Pensaskertuntie.
Suunnitelmassa näkyy hulevesien johtaminen kokooajakaivoon saakka: nähtävästi vedet on tarkoitus johtaa kokoojakaivolta avo-ojaan, joka on tietääksemme alueen ainoa purkuoja. Kyseinen oja on korttelin alimmalla korkeustasolla ja tällä hetkellä hoitamaton. Veden liike ojassa on todella hidasta ja oja vaatii joko hulevesiviemärin tai perusteellisen kunnostuksen/ruoppauksen. Muuten hulevesiä ei ojaan voi johtaa.
Näemme myös, että suunnitteluun ja päätöksentekoon osallistuvien henkilöiden on välttämätöntä tutustua tilanteeseen ja järjestää asukkaille yhteinen keskustelumahdollisuus paikan päällä.

Profiilikuvan paikka

@vanttpa
2. marraskuuta 2022 kello 9.22.23

Siipi-kadun hulevesiviemäri purkaa vetensä asemakaavan mukaisella johtorasitealueella olevaan ojaan. Ojan putkittamiselle ei ole saatu tarvittavia työlupia.

Terveisin
Päivi Vänttinen
Espoon kaupunki


Siipi katusuunnitelma

Profiilikuvan paikka

Kalliosalmi
24. lokakuuta 2022 kello 16.49.35

Tonteille tehtävien liittymien tulisi noudattaa nykyisiä linjoja ja kokoja. Esimerkiksi Siipi 5:n ehdotettu tonttiliittymä on liian kapea, jolloin liittymän kapeus hankaloittaisi tontille ajoa ja tontilta poistumista, samoin autojen pysäköimistä ahtaalle pihalle. Käytännössä huoltoliikenne ajaisi liittymän itäpuolisen katukivetyksen ja ruohokaistaleen päältä.

Toivottavaa olisi, että tuleva kadun korkeus asfaltoinnin jälkeen olisi korkeintaan samalla tasolla kuin nykyään, jo hulevesienkin vuoksi.

Siipi-Hämeenkyläntien risteyksen turvallisuuteen tulee katusuunnitelmassa kiinnittää erityistä huomiota, sillä, kuten aiemmissa kommenteissa on hyvin kuvattu, se on todella jyrkkä ja näkyvyys on heikko. Liukkailla talvikeleillä se on vaarallinen, koska kadulla on myös runsaasti jalankulkijoita koululaisten ja uuden Laululinnunpuiston reitin myötä.

Profiilikuvan paikka

@vanttpa
2. marraskuuta 2022 kello 9.18.55

Ajoliittymät on kaikille rakennuslupien mukaiset. Huoltoliikenteen tulisi ajaa normaalista ajoliittymästä. Laululinnunpuiston portaille johtavan puistoraitin turvallisen käytön vuoksi tulee olla riittävä etäisyys raitin reunasta ajoliittymään.
Ajoradan tasaus on suunniteltu siten että hulevedet ei valu tonteille.
Siipi-kadun ajorata on nykyisen maanpinnan mukainen (12,5%) eikä katualue mahdollista loivempaa pituuskaltevuutta johtuen nykyisistä tonttiliittymistä.
Näkemäalueolosuhteet Hämeenkyläntielle paranevat kun liittymäalue avartuu ja näkemäalueella oleva kasvusto poistetaan.
Katusuunnitelmaehdotuksessa on esitetty valaisinpylväiden paikat.

Terveisin
Päivi Vänttinen
Espoon kaupunki


Jatkotoimenpiteet

Profiilikuvan paikka

@vanttpa
2. marraskuuta 2022 kello 9.40.30

Kiitos palautteistanne. Kommentteihin on vastattu. Voitte edelleen olla yhteydessä allekirjoittaneeseen sähköpostilla paivi.vanttinen@espoo.fi

Espoon kaupungin rakennusjärjestyksessä 1.1.2012 17 § sanotaan tonttiliittymistä mm. seuraavaa:
- Tontin ajoneuvoliikenne on suunniteltava ja toteutettava siten, ettei siitä aiheudu vaaraa tai haittaa
asukkaille, ympäristölle tai yleiselle liikenteelle.
- Tontin autopaikat on sijoitettava siten, että autoilla on kääntymismahdollisuus omalla tontilla. Muu
järjestely on mahdollinen vain, mikäli se ei vähennä liikenneturvallisuutta.

Ota kantaa sivustolle on laitettu korjattu versio Sulka kadun luonnoksesta. Aiemmassa versiossa oli Hämeenkyläntien suojatie esitetty virheellisesti väärässä kohdassa. Suojatie säilyy nykyisellä paikalla.

Siipi ja Sulka katusuunnitelmaehdotukset asetetaan julkisesti nähtäville 5.12.2022 alkaen. Tästä tiedotetaan asianosaisia kirjeitse.

Terveisin
Päivi Vänttinen
Espoon kaupunki