Siirry sisältöön

Kuinka tyytyväinen olet alueesi teiden kuntoon?

Puhekupla 108
Keskustelu | Liikenne- ja viestintäministeriö
Keskustelu on päättynyt

Kerro mielipiteesi  ja tee ehdotuksia alueesi tieverkon kunnosta. Perustele vastauksesi.

Perustiedot

Päättynyt: 23.1.2017

Liitteet

• Ei liitteitä
Ilmianna

Katso muut kommentit

Teiden kunto

Profiilikuvan paikka

Hoidettu
23. tammikuuta 2017 kello 10.28.58

Tällä kysymyksellä on helppo harhaanjohtaa koko uudistus kysymystä. Jos valtion teitä on se 17prosenttia? pitäisi kysymys koskea niiden hoitoa sekä kuntoa. Ei kunnallisen tai yksityisen tieverkoston kuntoa. Ja nyt uusimman tiedon mukaan tähän paskaan sisällytetään vielä rautatieverkon hoito. Sehän vasta maksaa hoitaa. Mitä varten minä joka en junayhteyksiä käytä eikä niitä ole edes minun asuinpaikallani saatavilla, maksaisin sitä lystiä? Millä laskuopilla minun maksuni pienenevät? Lähtökohtaisesti maksuni olivat jo kalliimpia ajomäärälläni, otin sitten kumman vain uusista malleista. Rautatie vielä uuden mallin rasitukseksi ja kulut sen kuin nousevat lisää. Taloudessamme on kaksi autoa, uuden mallin mukaan laskettuna alkaa houkuttelemaan toisen jääminen kotiin lapsen kanssa pois työelämästä ja myydä toinen auto pois pihasta maksujen takia. Siinä sitä säästöä tulee kun jää hoitomaksut ja automaksut toisesta autosta pois. Vaan kuka siinä sitten hyötyisi? Tokkopa valtio ainakaan...