Siirry sisältöön

Pitäisikö ajoneuvon päästöjen vaikuttaa liikkumisen hintaan?

Puhekupla 88
Keskustelu | Liikenne- ja viestintäministeriö
Keskustelu on päättynyt

Liikenneverkon kehittämisen taustalla ovat  energia- ja ilmastostrategia ja liikenteelle asetetut päästövähennystavoitteet. Liikennesektorilla tavoite ei toteudu yksittäisillä toimilla, vaan käyttöön on otettava kaikki keinot. Tarvitaan myös järjestelmätason muutoksia, jollaisia liikenneverkkoyhtiön perustaminen ja liikenneverkon käytöstä perittävät asiakasmaksut olisivat.

Ajatuksena on, että asiakasmaksut porrastettaisiin ajoneuvon päästöjen mukaan: suuripäästöisen ajoneuvon maksut olisivat suuremmat kuin vähäpäästöisen ajoneuvon.

Perustiedot

Päättynyt: 23.1.2017

Liitteet

Ilmianna

Katso muut kommentit

Reilu peli

Profiilikuvan paikka

Miihkali
23. tammikuuta 2017 kello 11.51.27

Miksi lentokoneella saa saastuttaa paljon halvemmalla kuin autolla? Samat maksut kilometrien mukaan kuin autoille, niin luonto kiittää.
Kuten tässä on jo useita kertoja sanottu, polttoaineverohan on jo käytössä ja on toimiva. Autojen kulutus putoaa ja vanhoilla autoilla ajavat maksavat enemmän liikkumisesta.
Ainiin mutta kun maailman puhtain maa on lupautunut olemaan mallioppilas ja tämän seurauksena rikkaiden sähköautot pitää maksattaa köyhillä.
Jos on 2000€ rahaa sijottaa autoon eikä halua asua ruuhkasuomessa, pitää varmaan hommata hevonen.