Siirry sisältöön

Pitäisikö ajoneuvon päästöjen vaikuttaa liikkumisen hintaan?

Puhekupla 88
Keskustelu | Liikenne- ja viestintäministeriö
Keskustelu on päättynyt

Liikenneverkon kehittämisen taustalla ovat  energia- ja ilmastostrategia ja liikenteelle asetetut päästövähennystavoitteet. Liikennesektorilla tavoite ei toteudu yksittäisillä toimilla, vaan käyttöön on otettava kaikki keinot. Tarvitaan myös järjestelmätason muutoksia, jollaisia liikenneverkkoyhtiön perustaminen ja liikenneverkon käytöstä perittävät asiakasmaksut olisivat.

Ajatuksena on, että asiakasmaksut porrastettaisiin ajoneuvon päästöjen mukaan: suuripäästöisen ajoneuvon maksut olisivat suuremmat kuin vähäpäästöisen ajoneuvon.

Perustiedot

Päättynyt: 23.1.2017

Liitteet

Ilmianna

Katso muut kommentit

Paikannus

Profiilikuvan paikka

Huolestunut
23. tammikuuta 2017 kello 15.05.39

Tuo paikannus huolestuttaa monella tapaa.

1. Onko kukaan laskenut paljonko ko. paikannin maksaa autoilijalle?
2. Paljonko tuo paikannusjärjestelmä maksaa meille veronmaksajille, kun esim. Tieto ottaa asian hoitaakseen?
3. Montako virkamiestä saadaa töihin tekeemään tuota työtä?
4. Milloin aletaan sakottamaan ylinopeuksista paikannuksen avulla?

Hyvää tässä olisi, että varastettu auto tai rikollisessa toiminnassa käytetty auto voisi löytyä nopeammin, mutta sitten tässä on taas tämä yksityisyyden suoja, jolloin poliisi ei saa käyttää paikannustietoja, käy kuten sormenjälkirekisterille...