Siirry sisältöön

Pitäisikö ajoneuvon päästöjen vaikuttaa liikkumisen hintaan?

Puhekupla 88
Keskustelu | Liikenne- ja viestintäministeriö
Keskustelu on päättynyt

Liikenneverkon kehittämisen taustalla ovat  energia- ja ilmastostrategia ja liikenteelle asetetut päästövähennystavoitteet. Liikennesektorilla tavoite ei toteudu yksittäisillä toimilla, vaan käyttöön on otettava kaikki keinot. Tarvitaan myös järjestelmätason muutoksia, jollaisia liikenneverkkoyhtiön perustaminen ja liikenneverkon käytöstä perittävät asiakasmaksut olisivat.

Ajatuksena on, että asiakasmaksut porrastettaisiin ajoneuvon päästöjen mukaan: suuripäästöisen ajoneuvon maksut olisivat suuremmat kuin vähäpäästöisen ajoneuvon.

Perustiedot

Päättynyt: 23.1.2017

Liitteet

Ilmianna

Katso muut kommentit

Johdattelevat kysymykset

Profiilikuvan paikka

Niinhän se jo pohjautuu
23. tammikuuta 2017 kello 9.38.53

Niinhän se jo nykyjärjestelmän mukaan perustuu. Ilman välikäsiä, tasavertaisesti käytön mukaan. Maksat käytöstä tankkaamalla autosi. Nämä kysymykset taas on koko kyselyyn mietitty liian tarkasti muotoineen päivineen johdattelemaan kyselyn tekijälle mieleisempiä vastauksia

Profiilikuvan paikka

Pi-täi-si-kö pääs-tö-jen...
23. tammikuuta 2017 kello 22.51.03

Kysymyksenasettelut osoittavat, että LVM pitää autoilijoita vähän yksinkertaisina lapsina, jotka tarvitsevat LVM:n johdatusta selviytyäkseen arjesta. Tämä on ihmisarvoa alentavaa.

Ei puhettakaan, että kysyttäisiin, esim. autoilijoiden näkemyksiä esityksen yhteiskunnallisista vaikutuksista vaan kysymykset ovat tasoa "Mikolla on kaksi omenaa ja kolme appelsiiniä. Mikko syö yhden omenan. Montako hedelmää Mikolla vielä on?".

Mutta joo, mietitäänpä, joukolla, miten annetaan aimo mitalla takaisin ja tehdään LVM esityksineen naurunalaiseksi.