Siirry sisältöön

Ajatuksia liikenneverkon rahoituksen ratkaisemiseksi?

Puhekupla 287
Keskustelu | Liikenne- ja viestintäministeriö
Keskustelu on päättynyt

Tällä hetkellä liikenneverkon ylläpito rahoitetaan valtion budjetista. Liikenteestä kerätään valtiolle veroja noin 7 - 8 mrd. euroa. Tästä summasta vain murto-osa käytetään tieverkkoon. Miten sinä ratkaisisit Suomen liikenneverkon rahoitusongelman?

Perustiedot

Päättynyt: 23.1.2017

Liitteet

  • Ei liitteitä
Ilmianna

Katso muut kommentit

Hyvä homma

Profiilikuvan paikka

Juhan
23. tammikuuta 2017 kello 11.32.03

Kansa äänesti muutosta ja nyt kun oikeasti on ryhdytty töihin mikään ei saisikaan muuttua. Täytyy sanoa, että ihailen Bernerin tarmoa ja sitä, että hän on tarttunut härkää sarvista. Palaute on ollut täysin kohtuutonta häntä kohtaan. Tsemppiä ministerille!

Muutoksesta voi antaa kritiikkiä ja niin on varmasti tarkoituskin. Asiassa pitää kuitenkin pysyä eikä mennä henkilökohtaisuuksiin kuten netissä valitettavasti nykyisin on tapana.

Minusta Esityksessä on hyvää auton kulujen siirtyminen käytön verotukseen ja autoveron poisto. Välttämättä yhtiöittämisen etuja en huomaa ehkä enemmän riskejä. Näin ammattilaisena se varmasti toisi mahdollisuuksia lisää, mutta veronmaksajana ei välttämättä hyvä asia? Kun päätöksen teko jouhevoituu niin samalla on monessa julkisessa yhtiössä käynyt niin, että kerätyillä varoilla on hankittu edustusmökkejä, työsuhdeautoja vaikka ajetaan vähän, aitioita jäähalleista, siirretty rahoitusta sponsorointiin yms yms. toimitusjohtajan alkupalkka lienee min 500 t€?? Näitä esimerkkejä löytyy kuntien energialaitoksista, Kuntarahoitus Oy, Finavia (Levin mökki näkyy googlessakin :))). Sitä kautta virkamiehet ja poliitikot pääsevät hyötymään päätöksistä. Valitettavasti. Muuten uskon hyötyjen olevan kiistattomat jos raha ei valuisi vääriin kohteisiin.

Profiilikuvan paikka

@TAREJ
23. tammikuuta 2017 kello 17.09.10

Oletko idiootti oikeasti vai näytteletkö kun kehut tuota äärettömän kieroa huijariberneriä?
Kun tuollainen bisneshuijauksistaan kuuluisa berneri tulee toisen bisneshuijarin eli sipilän kutsusta tekemään pelkkää bisnestä YHDEN hallituskauden ajaksi niin oletko oikeasti niin idiootti että kuvittelet taustalla olevan esim. tieverkoston kunnon nostaminen ja kehittäminen???
Vitut! Pelkkä todella läpinäkyvän härski yritys siirtää meidän kansalaisten omistamat tuhansien miljardien arvoiset väylät BISNESKEINOTTELUUN erikoistuneille monikansallisille YKSITYISILLE yhtiöille!!!
Pitäisi jo yksinkertaisimpienkin ihmisten tajuta se että kun koko sirkuksen pyörittämiseen on tietty rahasumma X, ja sitten kun mukaan LISÄTÄÄN YKSITYISIÄ bisnesyrityksiä joidenka ainoa päänmäärä on tehdä MAHDOLLISIMMAN ISOT VOITOT niin tuosta summasta X on maksettava nekin kulut!
Mikäli edes nykyinen väylästöjen kunnossapito/rakentamistaso aiotaan säilyttää tuossa bisneshuijaus-mallissa niin summan X on oltava yhtä paljon isompi kuin mitä YLIMÄÄRÄISTEN yksityistoimijoiden organisaatioiden pyörittämiseen uppoaa!
Ja mistä sitten otetaan tuo lisäraha tuohon summan X ??
Aivan, autoilijoiltapa hyvinkin!!!
Erittäin yksinkertaista matematiikkaa, tuota yksinkertaisuutta matematiikasta yritetään piilotella esim. juuri huijaribernerin suoltamalla paskalla jossa se jauhaa umpipaskaa muka hoitovelan katkaisusta sun muuta vastaavaa täyttä shittiä!!!

Profiilikuvan paikka

asdf1234
23. tammikuuta 2017 kello 21.37.37

@TAREJ kirjoitti:

Oletko idiootti oikeasti vai näytteletkö kun kehut tuota äärettömän kieroa huijariberneriä?
Kun tuollainen bisneshuijauksistaan kuuluisa berneri tulee toisen bisneshuijarin eli sipilän kutsusta tekemään pelkkää bisnestä YHDEN hallituskauden ajaksi niin oletko oikeasti niin idiootti että kuvittelet taustalla olevan esim. tieverkoston kunnon nostaminen ja kehittäminen???
Vitut! Pelkkä todella läpinäkyvän härski yritys siirtää meidän kansalaisten omistamat tuhansien miljardien arvoiset väylät BISNESKEINOTTELUUN erikoistuneille monikansallisille YKSITYISILLE yhtiöille!!!
Pitäisi jo yksinkertaisimpienkin ihmisten tajuta se että kun koko sirkuksen pyörittämiseen on tietty rahasumma X, ja sitten kun mukaan LISÄTÄÄN YKSITYISIÄ bisnesyrityksiä joidenka ainoa päänmäärä on tehdä MAHDOLLISIMMAN ISOT VOITOT niin tuosta summasta X on maksettava nekin kulut!
Mikäli edes nykyinen väylästöjen kunnossapito/rakentamistaso aiotaan säilyttää tuossa bisneshuijaus-mallissa niin summan X on oltava yhtä paljon isompi kuin mitä YLIMÄÄRÄISTEN yksityistoimijoiden organisaatioiden pyörittämiseen uppoaa!
Ja mistä sitten otetaan tuo lisäraha tuohon summan X ??
Aivan, autoilijoiltapa hyvinkin!!!
Erittäin yksinkertaista matematiikkaa, tuota yksinkertaisuutta matematiikasta yritetään piilotella esim. juuri huijaribernerin suoltamalla paskalla jossa se jauhaa umpipaskaa muka hoitovelan katkaisusta sun muuta vastaavaa täyttä shittiä!!!

Komppaan.

Kilometripohjaista käyttömaksua ja yritysmallia paremmat säästöt tulee kun otetaan Berneriltä kansalaisuus pois ja karkotetaan takas Sveitsiin. Ukaasi päälle että koppia tulee 20v jos astut rajan yli ikinä.