Siirry sisältöön

Uudet avaukset asiakaslähtöisten palvelumallien järjestämiseksi

Puhekupla 28
Keskustelu | Keski-Suomi 2021 -projekti (maakunta- ja sote-uudistus)
Keskustelu on päättynyt

Suunnitelma kuvaa tulevan maakunnan vastuulle kuuluvia tehtäviä. Kerro ideasi, miten palvelut voitaisiin järjestää mahdollisimman asiakaslähtöisesti. Haasta valmistelua ja kerro omat ideasi!

Perustiedot

Päättynyt: 23.2.2018

Liitteet

  • Ei liitteitä
Ilmianna

Katso muut kommentit

Potilastietojärjestelmät, mukaan lukien lab., röntgen, yms. tietojärjestelmät ja -palvelut

Profiilikuvan paikka

Ihmettelijä
23. helmikuuta 2018 kello 16.49.44

Kuinka on ajateltu kyseisten järjestelmien rakenne, omistajuus, käytettävyys, ylläpito, kehittäminen jne. Shp on mitä ilmeisemmin erikoissairaanhoidon tarpeisiin hankkimassa kyseistä järjestelmää, mutta miten se palvelee sote-hankkeen tarpeita, ei ole ollut esillä.

TH:n toimintojen ict olisi ehkä parasta olla sotepalvelujen järjestäjän hankkima, ylläpitämä ja hallinnoima, josta se tarjoaisi liittymät eri palvelutuottajille. Näin mahdollistuisi laajempikin integraatio, palvelutuottajien vaihtuminen haittaisi vähemmän potilaan hoitoon liittyvää tiedonsaantia ja päällekkäiset investoinnit vähenisivät, jotka kuitenkin tulevat järjestäjän (=veronmaksajain) maksettavaksi.
Valtakunnallisesti yhteisen ja yhtenevän ict:n toteutuminen po. toimialalle olisi eduksi (vrt. verottaja, Kela, jne.), mutta syntyykö sitä?