Siirry sisältöön

Palveluiden saavutettavuus ja palveluverkkoa koskevat alustavat linjaukset

Puhekupla 23
Keskustelu | Keski-Suomi 2021 -projekti (maakunta- ja sote-uudistus)
Keskustelu on päättynyt

Järjestämissuunnitelmassa on esitetty alustavia linjauksia palveluiden saatavuudesta ja palveluverkon periaatteista. Ovatko ne riittäviä asiakaslähtöisten ja kokonaisvaltaisten palvelukokonaisuuksien muodostamisen kannalta? Kerro huomiosi.

Perustiedot

Päättynyt: 23.2.2018

Liitteet

  • Ei liitteitä
Ilmianna

Katso muut kommentit

Asiakaslähtöinen kotihoito

Profiilikuvan paikka

Jyväskylän kaupungin kotihoidon Läntinen alue
9. helmikuuta 2018 kello 11.09.25

Asiakkaan kotihoidon palveluja suunniteltaessa asiakasohjaajalla on suuri rooli asiakasprosessissa. Ohjautuuko asiakas jatkossa palveluihin kotihoitoon maantieteellisesti vai voiko Maakunnallinen liikelaitos ohjata asiakkaat sisäisesti lähinnä olevalle palvelutuottajalle? Kun on olemassa yksi kotihoito, onko olemassa aluerajoja? Asiakaslähtöisyys on valttikortti tulevaisuudessa. Voiko Maakunnallinen liikelaitos tuottaa palvelukriteereiden lisäksi asiakkaan toivomia palveluja? Palvelut tulee olla asiakkaalle helposti saatavilla. Yksi paikka mistä saa neuvon asiaan kuin asiaan.

Kotiutustiimi- mallia on kehitetty eri puolilla maakuntaa. Maakunnallisen liikelaitoksen tulisi jatkossakin kehittää tätä palvelua kohti kotihoito 24/7 mallia. Myös sähköisen ajanvarauksen vahvistaminen eri virassa olevien tavoittamisen helpottamiseksi olisi tärkeää.

Asiakaslähtöisyys Maakunnallisessa liikelaitoksessa huomioidaan hoidon jatkuvuudella sekä pysyvillä omahoitajilla. Asiakas on keskiössä kaikessa toiminnassa.

Yhdessä kohti yhteistä hyvää!