Siirry sisältöön

Salon asuntopoliittisen ohjelman visio ja toimenpiteet

Puhekupla 11
Keskustelu | Salon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Tutustu ohjelmaluonnokseen, joka löytyy lisätiedoista, ja kerro mielipiteesi. Viekö ohjelma Saloa oikeaan suuntaan? Ovatko tavoitteet ja toimenpide-ehdotukset oikeita?

Perustiedot

Päättynyt: 8.3.2019

Liitteet

Ilmianna

Katso muut kommentit

Kylien Salo

Profiilikuvan paikka

Tiina K
27. helmikuuta 2019 kello 13.50.55

Pienet kylät hajallaan ympäri kuntaa eivät edistä mitään strategiapaperin tavoitteista
1) "Kyliin" ei ole mitään asiaa ilman omaa autoa, esimerkkinä kansallispuisto, johon ei pääse viikonloppuisin julkisella liikenteellä, Viime vuonna kansallispuistossa kävi 100.000 ihmistö. Siis omalla autolla. Ja niitä parkkipaikkojahan siis ei ollut. Ei ihme että Salon mopoautotiehys on varmaan Suomen suurin. Nuoriso ei viihdy kylissä vaan siellä missä koulut/harrastusmahdollisuudet on ja ilman mopoautoa tämä ei onnsitu. Koska se vähäinen julkinen liikenne tapahtuu aina keskustan suuntaan on turhauttavaa että esim. Teijon terveyskeskuspalvelut on Perniössä. Johon siis ei liikennöi kuin palveluliikenne 1x viikossa. Koulukyytejä kuitenkin menee edestakaisin ja aina toinen suunta tyhjänä. Hyvällä suunnittelulla taksi/palveluliikenne/koulukyyti/julkineliikenne boxeista on mahdollista saada aikaan holistisella ratkaisulla huomattavsti halvempi, tiheämpi ja ekologisempi liikennöinti kaikille.
2) Laianus strategiasta:"Tärkein viihtyisyystekijä Salon keskustassa on Salonjoki ja sen sivu-uoma, Vähäjoki, vehreine rantoineen". No tätä ei kyllä usko kun ajaa tämän rönttylän ohi. Ottakaa mallia mitä Turussa on tehty Aurajoelle. Siivotkaa koko uoma merelle asti ja kaavoittakaa "parempaa" asumista jokirannan tuntumaan, kuitenkin niin että rannassa voi liikkua kävellen ja pyöräillen ja laittakaa torin rantaan vieraspaikkoja veneille. Ehkä joku "koillisväylän" veneilijäkin vosi tulla torikahville.