Siirry sisältöön

Hankkeen esittelyvideo ja keskustelu Sepontien katusuunnitelmasta

Puhekupla 6
Keskustelu | Espoon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista mainontaa. 

Alla olevalla videolla Marja Lindroos esittelee hankkeen: 

Perustiedot

Päättynyt: 16.10.2020

Liitteet

Ilmianna

Katso muut kommentit

Sepontien liikennejärjestelyt ja pysäköinti

Profiilikuvan paikka

AsOy Seponkartano
16. lokakuuta 2020 kello 8.56.13

Oppilasmäärältään erittäin suuren yhtenäiskoulun saattoliikenteen reitti ja sujuvuus on varmistettava uudella Louhentieltä rakennettavalla yhteydellä, jonka kapasiteetti on mitoitettu koko oppilasmäärän ja saattoliikenteen mukaan. Sepontien ja Louhentien risteys on aamuisin ruuhkainen ja vaarallinen etenkin koululaisille, muille jalankulkijoille ja pyöräilijöille.

Alueelle suunnitellun urheilukentän saattoliikenne ja pysäköinti on pääosin toteutettava Louhentien yhteyden kautta.

Sepontien länsipäähän suunnitellut saattoliikenteen 4 pysäköintipaikkaa hankaloittavat kadun kunnossapitoa ja pyöräliikennettä, joka on tarkoitus ohjata kavennetulle 3,5 m ajoradalle. Tällöin itään ajava pyöräilijä kohtaa ajoradalla vastaantulevan autoliikenteen ja pysäköidyn ajoneuvon kohdalla väistötilaa ei ole. Pohjois-Tapiolan koulun alueelle saattoliikenne Sepontieltä on parempi toteuttaa koulun nykyisellä pysäköintialueella yksisuuntaisena idästä länteen.

Sepontien päässä kääntöpaikalla oleva 24 h pysäköintialue on pääosin säilytettävä kuten suunnitelmassa on esitetty. Suunnitelmassa esitetty RAITTI1 parantaa liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta kääntöpaikalla. Suuri osa kääntöpaikalle tulevasta kevyestä liikenteestä tulee lännestä ja luoteesta ja RAITTI 1 linjauksen olisi hyvä palvella myös tätä suuntaa. Nykyisin kääntöpaikalla jalankulkijat ja pyöräilijät kohtaavat autot ja muut moottoriajoneuvot hallitsemattomasti ja vaaratilanteita esiintyy erityisesti aamuisin ja pimeällä.