Siirry sisältöön

Kemin päiväkoti- ja kouluverkko muutoksessa

Puhekupla 38
Keskustelu 4 päivää, 21 tuntia jäljellä | Kemin kaupunki/Sivistystoimiala

Äänesi kuullaan täällä!

Iloitsemme rakentavista kommenteista ja ideoista päiväkoti- ja kouluverkon kehittämisessä. Käytäthän asiallista kieltä, kiitos. Kommentteja pyydetään keskiviikkon 21.10. mennessä.

Perustiedot

Avoin: 13.10.2020 - 25.10.2020

Päättymispäivä: 25.10.2020

Liitteet

• Ei liitteitä
Ilmianna

Katso muut kommentit Puhekupla Vastaa

Koulumatkan pituus.

Profiilikuvan paikka

Maria
29. syyskuuta 2020 kello 22.25.26

Haluaisin otettavan humioon koulupäivien pituuden kun oppilas kuljetetaan esim. Hepolahdesta kaupunkiin. Itse olen nuoruudessani kulkenut lähes 8 vuotta kyseistä matkaa (Hepola-Keskusta) linja-autolla. Kun koulu alkoi klo: 08.15 minun herätyskelloni soi 06.55, 07.15 tuli olla kävelemässä linja-autopysäkille. Noin 07.25 linja-auto oli pysäkilläni ja 07.50 olimme koululla.

Kun pääsimme koulusta klo:14.45, lähti linjuri takaisin Hepolaan 15.10. Hepolan pysäkillä olimme 15.35 ja kotona 15.45.

Päivät olivat todella pitkiä kun kyyditys oli kaupunkilinjalla ei siis koulukuljetusta. Mikäli koulu on kaukana tulisi tuolloin olla koulukuljetus jotta koulupäivien pituus ei kävisi turhan pitkäksi.

Profiilikuvan paikka

alfa
14. lokakuuta 2020 kello 23.02.51

Tärkeä kysymys. Pitkä koulukuljetus vaikuttaa vireystilaan, menee aamupäivän oppitunnit harakoille kun oppilaat nukkuvat.
Hepolan koulu olisi kyllä syytä säilyttää, vähintään alakoulu + liikuntasali. ilman koulua koko kaupunginosa näivettyy nopeasti, katsotaanpa vaikka tilannetta Takajärven koulun purkamisen jälkeen. Siellä puretan jo kerrostaloja kiihtyvällä vauhdilla.

Koulumatkakuljetusten kustannukset pitäisi selvittä, saattavat mitätöidä koko hankkeen taloudelliset suunnitelmat jos koulu ja oppilat ovat päosin eri puolilla kaupunkia.

Vastaa