Siirry sisältöön

Terijoentien katusuunnitelmaluonnosten kommentointi

Puhekupla 38
Keskustelu | Espoon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista mainontaa.

Perustiedot

Päättynyt: 9.12.2020

Liitteet

  • Ei liitteitä
Ilmianna

Katso muut kommentit

jalkakäytävän ja ajoradan leveys

Profiilikuvan paikka

kadun asukas
5. joulukuuta 2020 kello 14.32.27

Samaa mieltä aiemman kommentin kanssa, että jalkakäytävä on suunnitelmassa turhan leveä. Nykyisin kun hiekkakävelytieverkosto on Terijoentien lähellä laaja, joten lenkkeilyä tai ulkoilua muiden kuin asukkaiden toimesta ei juuri harrasteta kadulla. Sen vuoksi en näe tarvetta leveälle jalkakäytävälle.
Myöskään katuosuutta ei pidä tehdä liian leveäksi, ettei ajoneuvojen vauhti kasva suoralla, suhteellisen pitkällä kadulla. Suunnitelmassa olisi hyvä olla riittävät viheralue-kaistaleet molemmilla reunoilla, joka lisää viihtyvyyttä ja jättää tilaa talvisin lumelle.
Mahdollisuus auton parkkeeraamiseen kadun varteen tulisi sallia niille erikseen osoitetuissa paikoissa.
Turvallisuusnäkökohtana suunnitelmassa olisi hyvä myös ottaa huomioon, että Terijoentien alussa muutamista kiinteistöistä peruutetaan suoraan tielle tai suunnitelmassa uudelle jalkakäytävälle, koska kääntötilaa ei ole jätetty itse tontille.