Siirry sisältöön

Terijoentien katusuunnitelmaluonnosten kommentointi

Puhekupla 38
Keskustelu | Espoon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista mainontaa.

Perustiedot

Päättynyt: 9.12.2020

Liitteet

  • Ei liitteitä
Ilmianna

Katso muut kommentit

Pientareen, jalkakäytävän ja erotuskaistan leveydestä

Profiilikuvan paikka

Asukas nro 47
9. joulukuuta 2020 kello 12.54.30

Suunnitellut leveydet, 3 metriä jalkakäytävälle ja 0,5 metriä erotuskaistalle, ovat ilmeisesti mitoitettu isoille väkijoukoille.
Lähistöllä olevan Rauduntien jalkakäytävä on 2,15 metriä leveä ja siinä on lisäksi noin 15 cm betoninen reunakivi erotuskaistana.
Eli Terijoentiellä jalankulkijoille suunnitellaan 3,5 metrin tilaa kun Rauduntiellä on on 2,3 metriä. Mielestäni sopiva mitoitus varmasti löytyy näiden välistä. Rauduntielläkin mahtuu nykyisellään jalankulkevat pariskunnat liikkumaan vastakkaisiin suuntiin.

Ehdotan jalkakäytävän kaventamista puolella metrillä ja nykyisen 15 cm pientareen leventämistä vastaavasti puolella metrillä 65 cm leveyteen tontin ja jalkakäytävän välissä. Leveämmällä pientareella parannetaan merkittävästi jalankulkijan (ja alle 12-v pyöräilevän lapsen) turvallisuutta tontilta tulevan auton suhteen. Kadun toiselle puolelle suunniteltu 0,75 metrin viherkaista toimii vastaavasti ajoradan suuntaan näkemistä helpottavana elementtinä.