Siirry sisältöön

Kerro ideasi ja kannata muiden ehdotuksia!

Puhekupla 47
Keskustelu | Kemin kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Ehdotusten tulisi olla investointiluonteisia ja niiden tulee olla toteutettavissa vuoden 2021 aikana.

Perustiedot

Päättynyt: 15.3.2021

Liitteet

• Ei liitteitä
Ilmianna

Katso muut kommentit

Nuorille/lapsille enemmän aktiviteettia tai vanhuksille yhteinen vanhus_puisto

Profiilikuvan paikka

@Jenskumai
10. maaliskuuta 2021 kello 11.16.15

Hei! Olen huomannut, kun olen itse nuori, että nuorille on yllättävän vähän vapaa-ajan toimintaa ja yhä vähemmän tapahtumia ikärajoitusten, sekä tapahtumien vuoksi. Se virkistäisi monen nuoren mielialaa, jos niitä järjestettäisiin enemmän, eikä esteenä olisi ikäraja. Varmasti myös monen pienemmän lapsen kohdalla samat asiat ongelmana.

Toinen idea, jota me mietimme kerran yhdessä lukiolaisten kanssa olisi vanhusten_puisto. Siellä vanhukset saisivat raitista ilmaa ja voisivat yhdessä kokoontua puiston penkeille, eikä kauppojen käytävillä tarvitsisi kokoontua ja istuskella, koska muuta paikkaa vanhuksilla ei ole. Puiston keskellä voisi myös olla pieni kahvila, jossa on myös mahdollista syödä ulkona/sekä sisällä. Myös puiston voisi koristella kauniin värisillä kukilla jne. Se olisi vanhuksille varmasti mukavaa ajanvietettä ja loisi heille enemmän yhteen kuuluvuuttu.

Profiilikuvan paikka

@Jenskumai
10. maaliskuuta 2021 kello 11.27.41

Tuli myös kolmas idea mieleen ja joudun kirjoittamaan sen kommentteihin, koska en pysty muokkaamaan. Esteettömyyteen olisi myös hyvä panostaa, koska Kemissä harvaan liikkeeseen pääsee pyörätuolilla ja moni kahvila/ravintola ei ole esteetön. Myös pyörätiellä on vaikea liikkua, koska suojatien kohdalla on monesti iso pudotus. Myös asuntoja on hyvin vaikea löytää, koska suurin osa vuokra-asunnoista eivät ole esteettömiä tai sitten ne maksavat yli 2000-1000e kuukaudessa.. Muuten kyllä Kemissä on toiminut palvelut hyvin ja on ollut rauhallista.