Siirry sisältöön

Avoin kommentointi

Puhekupla 122
Keskustelu | Espoon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Tervetuloa keskustelemaan suunnitelmaluonnoksen sisällöstä! Tähän keskusteluun voitte antaa palautetta, esittää kysymyksiä ja kommentteja keskiviikkoon 9.6 asti. 

Perustiedot

Päättynyt: 9.6.2021

Liitteet

• Ei liitteitä
Ilmianna

Katso muut kommentit

Vahva suojelu

Profiilikuvan paikka

Jorma Lehto (tämä ei ole nimimerkki)
3. kesäkuuta 2021 kello 8.45.28

Olette tehneet hyvää työtä!! Vaadin, että kaikki vihreät alueet Lippajärvellä ja itse asiassa koko hankealueella saavat vahvan suojelun rakentamiselta!!!

Profiilikuvan paikka

@TeroAlataloEspoo
7. kesäkuuta 2021 kello 11.49.37

Kiitoksia palautteesta! Rakentamiseen varattuja alueita määrittää alueiden kaavoitus. Lainvoimaiset kaavat ohjaavat osaltaan myös luonnon- ja maisemanhoitosuunnitelmia. Asukkaiden paras reitti vaikuttaa alueiden rakentamiseen on kaavoitushankkeiden vuorovaikutusvaiheet, jolloin alueiden maankäyttöön voi antaa palautetta.

Profiilikuvan paikka

Janne
7. kesäkuuta 2021 kello 22.23.38

@TeroAlataloEspoo kirjoitti:

Kiitoksia palautteesta! Rakentamiseen varattuja alueita määrittää alueiden kaavoitus. Lainvoimaiset kaavat ohjaavat osaltaan myös luonnon- ja maisemanhoitosuunnitelmia. Asukkaiden paras reitti vaikuttaa alueiden rakentamiseen on kaavoitushankkeiden vuorovaikutusvaiheet, jolloin alueiden maankäyttöön voi antaa palautetta.

Miloinkohan aluiden asukkaat pääsevät valmistelemaan tai jopa päättämään kaavoista? Onko ainoa mahdollisuus vaikuttaa pelkkä palautteen antaminen? Palautteen, jolla ei ole usein vaikutuksia päätöksiin. Itse palautteen antomahdollisuuksista informoidaan usein heikosti. Siinä vaiheessa kun asukkaat heräävät antamaan palautetta onkin jo liian myöhäistä.

Huhuja olen kuullut että esimerkiksi Lahdessa asioita hoidetaan paremmin ja asukkaat kokevat että voivat vaikuttaa kasvoitukseen. Onko minulla tai jälkikasvulla toivoa että Espoossa nämä asiat ovat joskus edes samalla tasolla tai jopa paremmin?