Siirry sisältöön

Minkälainen on hyvin toimiva ja tarpeisiin vastaava matalan kynnyksen soten peruspalvelu?

Puhekupla 16
Keskustelu 3 päivää, 7 tuntia jäljellä | Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri


Toivomme mielipiteitä ja ideoita hyvinvointialueen sote-valmisteluun. Keskustelunavaus liittyy sote-uudistuksen Tulevaisuuden sosiaali- ja terveyskeskus -ohjelmaan ja tukee osaltaan tulevan hyvinvointialueen palveluiden ihmiskeskeistä kehittämistä.

Ajalla 3.–20.9.2021 pyydämme näkemyksiä uudenlaisten, matalan kynnyksen soten peruspalveluiden kehittämiseen. Avoin näkemystenvaihto, argumentointi ja rakentava kritiikki lisäävät ymmärrystä, ja johtaa siten kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Edellytämme hyvää keskustelutapaa, aiheessa pysymistä ja muiden näkemysten kunnioittamista.

Valmistelun tueksi kaipaamme kannanottoja erityisesti alla olevia kysymyksiin:

  • Minkälaisen terveyttä edistävän ja toimintakykyä ylläpitävän palvelun olet kokenut hyväksi? Minkälaiselle olisi tarvetta? Miksi?
  • Mitkä mielestäsi ovat tärkeimmät soten kumppanit (järjestöt, kuntien toimialat jne.), kun painopistettä siirretään hyvinvointia ja terveyttä edistäviin sekä sairauksia ehkäiseviin palveluihin ja ennakoivaan työhön?
  • Mitä mielestäsi tarkoittaa walk in-vastaanotto sosiaali- ja terveyspalveluissa?
  • Jos Eksote tarjoaa lähipalveluita muualla kuin omassa toimipisteessään, mitä palveluita sieltä haluat saada? Missä matalan kynnyksen sote-piste mielestäsi palvelisi parhaiten? Mitä asioita pitää mielestäsi ottaa huomioon sote-pisteen sijainnissa?

Tervetuloa osallistumaan ja vaikuttamaan hyvinvointialueen sote-keskusvalmisteluun! 

Perustiedot

Avoin: 3.9.2021 - 20.9.2021

Päättymispäivä: 20.9.2021

Liitteet

  • Ei liitteitä
Ilmianna

Katso muut kommentit Puhekupla Vastaa

Organisaatiosta ratkaisemaan asiakkaan ongelma

Profiilikuvan paikka

Ratkaistaan ongelma
3. syyskuuta 2021 kello 22.21.45

Edistystä olisi jos asiakas voisi tulla kertomaan ongelmasta ja joku ottaisi siitä kopin. Ei sanoisi, että kato nettisivulta vaan etsisi yhdessä ratkaisua ongelmaan/ huoleen ja sopisi jo tapaamisen oikealle asiantuntijalle. Maallikko ei ymmärrä palvelujärjestelmää vaan hänellä on huoli. Huoli omasta tai läheisen terveydestä ja sosiaalisesta selviytymisestä. Maksaa monin verroin jos vastaus on että en voi auttaa, ei kuulu meille. Ikäihmisten osalta tarkasteltava tarkoin onko elämänlaatua se että on yksin yksiössä turvattomana. Liian usein nykyään on niin. Kysytäänkö ihmiseltä itseltään saati läheisiltä riittävästi?


Vastaa