Siirry sisältöön

Kommentoi luonnosta! Mitä hyvää tai mitä parannettavaa? Onko erityisiä näkökulmia, jotka tulisi mielestäsi huomioida? Kerro mielipiteesi.

Puhekupla 37
Keskustelu | Espoon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.

Ilmianna

Katso muut kommentit

Loppu yksityisautoilun vallalle

Profiilikuvan paikka

Loppu yksityisautoilun vallalle
31. toukokuuta 2022 kello 13.40.59

Ratsukatu on Leppävaaran luotaantyöntävin ympäristö kevyelle liikenteelle. En näe, että tämä suunnitelma toisi siihen parannusta. Kaistoja pitäisi pikemminkin vähentää ja nopeuksia alentaa. Autoliikenteen sujuvuus ei voi olla lähtökohtana kaupunkisuunnittelussa. Silloin kun autoliikenne on "sujuvaa", tarkoittaa se sitä, että kaupunki on suunniteltu isoille ja nopeille autoväylille. Tämä lisää entisestään autoilua. Eurooppalainen trendi on päinvastainen. Kaupungeissa otetaan käyttöön tiemaksuja, alueita muutetaan autottomiksi, kevyt liikenne asetetaan etusijalle. Tämä suunnitelma on kaikkea tätä vastaan. Yksityiskohtiin on turha juuttua. Suunnitelma on kaadettava.