Siirry sisältöön

Kommentoi luonnosta! Mitä hyvää tai mitä parannettavaa? Onko erityisiä näkökulmia, jotka tulisi mielestäsi huomioida? Kerro mielipiteesi.

Puhekupla 37
Keskustelu | Espoon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.

Ilmianna

Katso muut kommentit

Vastaukset kommentteihin yleisesti ja Ratsukadun osalta

Profiilikuvan paikka

@NiinaTanttuEspoo
22. kesäkuuta 2022 kello 15.38.54

Näihin katu- ja puistosuunnitelmaluonnoksiin on rajattu alue, joka teknisistä ja taloudellisista syistä on toteutettava samanaikaisesti kaupunkiradan rakentamisen yhteydessä. Kaupunkiradan rakentaminen käynnistyy vuonna 2023. Koska Leppävaaran keskuksen pohjoispuolisen asemakaavamuutoksen laatiminen on keskeytetty, ja se odottaa tällä hetkellä ideakilpailun etenemistä, ei muuta ympäröivän alueen suunnittelua ole voitu ottaa mukaan tähän suunnitteluun.

Ratsukatu

Ratsukadun varrella on Sellon kauppakeskus sekä Leppävaaran bussiterminaali. Näillä näkymin molemmat tulevat sijaitsemaan paikoillaan pitkälle tulevaisuuteen. Tällä hetkellä arkivuorokaudessa bussitermitermi-naaliin saapuu ja lähtee bussivuoroja yhteensä 1673. Bussiterminaalin liikenteestä 64 % suuntautuu Ratsukadulle/Ratsukadulta. Lähitulevaisuudessa bussiterminaalin liikenne tulee siirtymään vielä nykyistä enemmän Ratsukadun suuntaan. Leppävaaran keskustan asemakaavan muutoksen yhteydessä alueelle on tehty liikenne-ennuste ja toimivuustarkastelut. Vuoden 2050 ennustetilanteessa, jossa mm. maan-käyttö Turuntien pohjoispuolella on muuttunut, autojen liikennemäärä Ratsukadulla on nykyisen liikennemäärän luokkaa, kun osa Ratsukatua käyttävästä liikenteestä siirtyy Säterinpuistontielle. Maankäytön kehittämisen myötä nykyinen katuverkon kapasiteetti ei ole riittävä autoliikenteen sujuvuuden varmistamiseksi. Tarkastelujen mukaan ennustetilanteessa Ratsukadun kaistakapasiteettia on kasvatettava bussiliikenteen toimivuuden varmistamiseksi.

Linnanrakentajainsilta Ratsukadun yli on asemakaavassa osoitettu itä-länsisuuntainen reitti jalankululle ja pyöräilylle rautatien eteläpuolella. Sillan kohta näkyy suunnitelmassa 7780/001 katkoviivoilla ja tekstillä ”siltavaraus”. Silta tulee liittymään Ratsukadun itäpuolella mahdollisesti myöhemmin toteutettavan pysäköintitalon rakenteisiin, joten siltaa ei voida vielä tässä vaiheessa suunnitella tarkemmin. Ko. sillan suunnittelu odottaa rautatiealueen eteläpuolella olevan asemakaavamuutoksen etenemistä.

Ratsukadun itäreunalle välille Leppävaarankatu - Soittokunnanpolku on tarkoitus suunnitella eroteltu jalankulku- ja pyörätie. Kyseessä ei ole kuitenkaan sellainen muutos, että se pitäisi hyväksyttää katusuunnitelmassa, vaan se sisällytetään nyt kommentoitavana olevien suunnitelmien rakennussuunnitteluvaiheeseen.

Katusuunnitelmassa esitetyt Ratsukadun ylittävät suojatiet ovat valo-ohjattuja. Ratsukadun idänpuoleisella jalankulku- ja pyörätiellä vilkkaimmat risteykset toteutetaan valo-ohjattuna. Poistettavalla pyörätiellä kadun länsipuolella on ollut myös erittäin vilkas valo-ohjattu risteys Turuntien ramppiliittymän kanssa, joka poistuu suunnitelman toteutumisen myötä.