Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Linnoitussillan eroteltu pyörätie muutettava yhdistetyksi
TuomoS
4. marraskuuta 2022 kello 20.30.02
Linnoitussillalle on suunniteltu 50 metrin pätkä eroteltua pyörätietä/jalkakäytävää, jossa pyörätien leveys olisi vain 2 metriä. Tämä pitäisi muuttaa yhdistetyksi kevyen liikenteen väyläksi kahdesta syystä. Ensiksi, pyöräilijät eivät mahdu kahden metrin levyiselle kaistalle, vaan länteen päin menevät joutuisivat väistämään vastaantulijoita jalkakäytävän puolelle. Toiseksi, 50 metrin pätkä eroteltua väylää ei ole järkevä, koska yhdistetyn muuttuminen erotelluksi aiheuttaa sekaannusta: muutoskohdassa puolet kulkijoista joutuvat vaihtamaan kaistaa, ja väistämisvelvollisuudet tällaisessa siirtymässä ovat täysin epäselvät. Eroteltuja pyöräteitä kannattaa rakentaa sellaisiin paikkoihin, joissa niistä saadaan tarpeeksi leveitä ja joissa ne muodostavat pitkiä yhtenäisiä reittejä.