Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Kalasääksentien uusi liikennejärjestely lisää turvattomuutta
Kalasääksentie 3 asukas
6. heinäkuuta 2023 kello 21.15.42
Parkkipaikojen lisääminen jo nyt heikosti hoidetulle (asfaltointi, lumen poisto) Kalasääksentielle on huono ratkaisu, joka tulee heikentämään turvallisuuta. Kuten korkeusero osoittaa, suunnittelualueen katuosuudella on jyrkkä n. 10 m nousu. Talvella sillä on isoakin merkitystä. Pohjoisessa tie kaartaa 90 asteen mutkaan, jossa näkyvyyttä ei ole, mutta on suojatie. Parkkipaikkojen tulo kadun varteen tarkoittaa melkoisella varmuudella ajoradan kaventumista aurauslumivallien takia. Kävelyosuuden auraaminen huononee entisestään (jää tekemättä), koska iso tieaura ei pystyy sitä auraamaan parkkeerattujen autojen takia. Uusi suunnitelma tuo vielä kolme uutta suojatietä, josta keskimmäinen on jyrkän, n. 5 m nousun laella. Ensimmäinen suojatie uudessa paikassa tuo kävelijöitä keskelle ryhmittyvä (ulosajavat) ja vauhtia ottavaa (sisään ylämäkeen kaksoismutkaan tulevat) autoliikennettä. Kokonaisuudessaan huonosti harkittu suunnitelma.