Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Miksi alikulkuja?
Jalan ja pyörällä
17. elokuuta 2023 kello 14.20.32
Eikö tähän risteykseen voisi suunnitella kiertoliittymän ja jalankulkijat ja pyöräilijät kulkemaan erotettuina maan päällä? Alikulut ovat kamalia, niihin kertyy talvella vettä ja jäätä koska niitä hoidetaan huonosti. Ja ne ovat usein pimeitä loukkoja. Lisäksi pyörä- ja kävelyteiden risteyksiä ei suunnitella kovinkaan hyvin alikulkujen suulla - tuossakin suunnitelmissa on ihmeellisiä (huonoja) 90 asteen käännöksiä. Alikulut ovat usein vielä kuopassa, joten huono risteyssuunnitelu aikaansaa sen että pyöräilijä ei voi hyödyntää mäestä tultavaa liike-energiaa vaan joutuu himmailemaan tarpeettomasti.