Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Kiertoliittymä
Kantara
18. elokuuta 2023 kello 14.15.41
Komppaan edellisiä ja pyytäisin selvittämään kiertoliittymämahdollisuuden. Nykyinen liikennevaloristeys ei ainakaan toimi, vaikka valojen ohjausta ilmeisesti on hieman parannettu viimeisten kuukausien ajan. Tästä huolimatta etenkin Kehä2:n suunnasta Lähderannantielle kääntyessä on ajoneuvoilla ennemminkin sääntö kuin poikkeus kääntyä punaisilla valoilla niin, että vastaantulevilla ja suojatietä ylittävillä ehtii jo vaihtua vihreä valo.
Kiertoliittymä sujuvoittaisi liikennettä muutenkin kyseisessä risteyksessä ja vähentäisi tarpeetonta autojen tyhjäkäyntiä.
Jos ajatellaan kustannustehokkaasti, niin periaatteessa risteykseen voisi riittää kevyelle liikenteelle yksi alikulku Turuntien suuntaisesti ja kevyenliikenteen silta Turuntien yli. Nykyinen ympäristön topografia tukisi tätä mallia ja tarpeettomilta räjäytyksiltä ja hulevesialtailta mahdollisesti vältyttäisiin. Nyt nähtävillä olevassa suunnitelmassa ei lisäksi ole otettu tarvittavalla tavalla huomioon pyöräilijöiden kova vauhti ja sitä kautta kevyen liikenteen turvallisuus.
Korostaisin lisäksi, että lähistön tammien (suojeltujen ja suojelemattomien) tulevaisuus tulee myös turvata alueen katusuunnitelmia tehtäessä.
Kokonaisuudessaan kannatan siis risteyksen kunnostamista, mutta pyydän ystävällisesti arvioimaan vielä vaihtoehtoja ja ottamaan suunnittelussa huomioon lähialueiden asukkaat ja tienkäyttäjät sekä heidän mielipiteensä.