Gå till innehållet

Sosiaali- ja terveyspalveluissa asioiminen ja omaan terveyteen ja turvallisuuteen vaikuttaminen

Frågetecken 152
Enkät | Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri
Enkäten har avslutats

Etelä-Karjalassa olemme monin eri tavoin panostaneet hyvinvoinnin, turvallisuuden ja terveyden edistämiseen. Sosiaali- ja terveyspalveluja on saatavissa ympäri maakuntaa, kuten myös pelastuspalveluja. Olemme kehittäneet muun muassa sähköisiä ja liikkuvia palveluja sekä luoneet toimintamalleja ja työtapoja työikäisten, ikääntyneiden sekä lasten, nuorten ja perheiden palveluihin. Olemme myös halunneet panostaa vahvasti ihmisten työ- ja toimintakyvyn ylläpitoon ja säilymiseen. 

Haluamme jatkossa hyvinvointialueella strategisesti panostaa entistäkin vahvemmin ihmislähtöisiin ja oikea-aikaisiin asiakaspalveluihin, kestävään toimintatapaan palveluverkon ja palvelujen toteuttamisen ratkaisuissa sekä osaavaan ja hyvinvoivaan henkilöstöön.

Kerro meille mitä mieltä olet, alla muutama kysymys. Vastauksia hyödynnetään strategiatyössä. 

Iso kiitos vastauksista!

Basuppgifter

Avslutat: 18.5.2022

Bilagor

  • Inga bilagor
Ilmianna

De obligatoriska frågorna i enkäten är markerade med en asterisk (*).

Svar
  • Kyllä 67 / 152
  • Ei 80 / 152
  • En osaa sanoa. 5 / 152
Pelastustoimen palveluihin sisältyvät pelastustoimintapalvelut, varautuminen, onnettomuuksien ehkäisy, ensivastetoiminta sekä sopimuspalokuntien osallistuminen pelastuslaitoksen palveluiden tuottamiseen
Svar
  • Kyllä 90 / 152
  • Ei 3 / 152
  • En osaa sanoa. 59 / 152
Svar
  • Lisää ravitsemusneuvontaa kaikenikäisille.

  • Vastaamalla peruspalveluiden parantamiseen ja vastata kysyntään lisäämällä oikeanlaista resurssia

  • Lisää kohtaamispaikkoja ja yhteistä toimintaa eri väestöryhmille.

  • kaikkiin palveluihin pääsisi jonottamatta

  • Mielenterveyspalvelujen parantaminen.

  • peruspalvelut kuntoon, palveluita asukkaille puhelinjonotusten sijaan

  • Nettisivujen uudistus meni ihan mönkään, nyt ei löydä millään oikeaa tietoa

  • Terveysasemalle pitäisi päästä paremmin. Puhelinpalvelu tökkii pahasti ja hoidonarvio on hyvin alkeellista välillä. Sen vuoksi potilas pompotellaan. Esim reumapotilaiden akuutti niveltulehdus on perusterveydenhuollon vastuulla, mutta kaiku ohjaa ottamaan yhteyttä reumapolille ja sieltä taas ohjataan uudelleen terveysasemalle. Tönkköä hoidonketjutusta näin ollen. Lisäksi mielenterveyden palvelut pitäisi olla matalammalla kynnyksellä. Erikoissairaanhoitoon pitäisi saada omat psykologit poliklinikoille. Madaltaisi somaattisen sairauden vuoksi kuormittuneen potilaan avun saamista. Ja näin ollen tukisi pitkäaikaissairaan hyvinvointia

  • Lisää työtekijöitä.

  • ihmisyys

Svar
  • Luotettava 95 / 152
  • Oikea-aikainen 79 / 152
  • Sujuva 98 / 152
  • Turvallinen 57 / 152
  • Toimintakykyinen 53 / 152
  • Ammattitaitoinen 122 / 152
  • Rohkea 9 / 152
  • Arvostettava 10 / 152
  • Asiakaslähtöinen 94 / 152
  • Yhteistyössä toimiva 54 / 152
  • Inhimillinen 51 / 152
  • Taloudellisesti toimiva 40 / 152
  • Kestävästi ajatteleva 30 / 152
  • Kehittyvä 47 / 152