Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Jalankulun ja pyöräilyn reitit
Pyöräilijä
7. december 2025 klockan 17.25.18
Kiitos mahdollisuudesta kommentoida puistosuunnitelmaa. Rantaradanbaana on Espoon tulevaisuuden keskeisiä seudullisia yhteyksiä ja näen sen koko pääkaupunkiseudun laajuudessa tärkeänä hankkeena, joka parantaa merkittävästi liikkumisen sujuvuutta Kirkkonummi-Espoo-Helsinki akselilla.
Baanan linjaus on piirretty vanhoja luonnoksia mukaillen ja se on lähtökohtaisesti toimiva mm. kaarresäteiden ja gradienttien osalta. Mitoituksessa tulee kiinnittää huomiota reitin seutuja yhdistävään luonteeseen. Puistoalueella on hyvin tilaa täydelle baanaleveydelle, ja suunnittelussa pitää käyttää näin 6,8 m (4 m + 2,5 m) mitoitusta muuallakin kuin siltaosuudella.
Muiden kommentoijien nostot kävelyreitin fyysisestä erottelusta ja hiekkapinnoitteesta ovat hyviä. Puistoalueella on hyvin tilaa kokonaan erotelluille väylille ja kävelyreitti voitaisiin näin piirtää erillisenä ja kivituhkapintaisena.