Sääntökirjasta: "Kun asiakas ottaa vastaan palvelusetelin, asiakas valitsee palveluntuottajan Lapin hyvinvointialueen hyväksymien palveluntuottajien rekisteristä. Yhteydenotto tapahtuu pääasiassa soittamalla tai käymällä paikan päällä palveluasumisyksikössä. Asiakkaan tulee antaa saamansa palveluseteli palveluntuottajalle tai ilmoittaa siinä oleva numerosarja palveluntuottajalle. Asiakas tai edellä mainittu edustaja tekee valitun palveluntuottajan kanssa sopimuksen palvelusta sekä erillisen sopimuksen palveluasunnon vuokraamisesta." Valitettavasti kenelläkään muuttavista asiakkaista ei ole seteliä, kun muuttavat. Pisimmillään palveluseteliä on odotettu yli 60 päivää, ei ole voitu laskuttaa asiakasta eikä setelistä. Samoin palvelusopimuksen tekeminen on mahdoton omavastuuosuuden suhteen. Tuon sääntökirjan kirjauksen mukaisesti ei käytännössä toimita eli pitäisikö prosessia muuttaa ja tarjota setelit nopeammin?
Palvelusetelin toimittaminen
Vesa
3. december 2025 klockan 23.36.36
Sääntökirjasta:
"Kun asiakas ottaa vastaan palvelusetelin, asiakas valitsee palveluntuottajan Lapin hyvinvointialueen hyväksymien palveluntuottajien rekisteristä. Yhteydenotto tapahtuu pääasiassa soittamalla tai käymällä paikan päällä palveluasumisyksikössä. Asiakkaan
tulee antaa saamansa palveluseteli palveluntuottajalle tai ilmoittaa siinä oleva numerosarja palveluntuottajalle. Asiakas tai edellä mainittu edustaja tekee valitun palveluntuottajan kanssa sopimuksen palvelusta sekä erillisen sopimuksen palveluasunnon
vuokraamisesta."
Valitettavasti kenelläkään muuttavista asiakkaista ei ole seteliä, kun muuttavat. Pisimmillään palveluseteliä on odotettu yli 60 päivää, ei ole voitu laskuttaa asiakasta eikä setelistä. Samoin palvelusopimuksen tekeminen on mahdoton omavastuuosuuden suhteen. Tuon sääntökirjan kirjauksen mukaisesti ei käytännössä toimita eli pitäisikö prosessia muuttaa ja tarjota setelit nopeammin?