Gå till innehållet

Uudet avaukset asiakaslähtöisten palvelumallien järjestämiseksi

Pratbubbla 28
Diskussion | Keski-Suomi 2021 -projekti (maakunta- ja sote-uudistus)
Diskussionen har avslutats

Suunnitelma kuvaa tulevan maakunnan vastuulle kuuluvia tehtäviä. Kerro ideasi, miten palvelut voitaisiin järjestää mahdollisimman asiakaslähtöisesti. Haasta valmistelua ja kerro omat ideasi!

Basuppgifter

Avslutat: 23.2.2018

Bilagor

  • Inga bilagor
Ilmianna

Se övriga kommentarer

Potilastietojärjestelmät, mukaan lukien lab., röntgen, yms. tietojärjestelmät ja -palvelut

Plats för profilbild

Ihmettelijä
23. februari 2018 klockan 16.49.44

Kuinka on ajateltu kyseisten järjestelmien rakenne, omistajuus, käytettävyys, ylläpito, kehittäminen jne. Shp on mitä ilmeisemmin erikoissairaanhoidon tarpeisiin hankkimassa kyseistä järjestelmää, mutta miten se palvelee sote-hankkeen tarpeita, ei ole ollut esillä.

TH:n toimintojen ict olisi ehkä parasta olla sotepalvelujen järjestäjän hankkima, ylläpitämä ja hallinnoima, josta se tarjoaisi liittymät eri palvelutuottajille. Näin mahdollistuisi laajempikin integraatio, palvelutuottajien vaihtuminen haittaisi vähemmän potilaan hoitoon liittyvää tiedonsaantia ja päällekkäiset investoinnit vähenisivät, jotka kuitenkin tulevat järjestäjän (=veronmaksajain) maksettavaksi.
Valtakunnallisesti yhteisen ja yhtenevän ict:n toteutuminen po. toimialalle olisi eduksi (vrt. verottaja, Kela, jne.), mutta syntyykö sitä?