Ilman muuta kannatan normaaliaikaa, siis talviaikaa, se on se luonnollinen aika, kesäaika oli keinotekoinen energian säästämiseksi säädetty aika, mutta se ei saavuttanut koskaan tavoitettaan. Hyvin monelle ihmisille kesäaikaan siirtyminen tuo mukanaan paljon terveyshaittoja, kuten unettomuutta, sydänoireita jne. Pitäisikö kaiken olla keinotekoista, jopa ajan, ei, sitä mieltä olen. Itse kärsin keväisin kellojen aikaistamisen jälkeen hyvin pitkään jatkuvaa unettomuutta, talviaikaan siirtyminen ei näitä vaivoja aiheuta. Nykyajan ihmiset nukkuvat liian vähän, kesäaika ottaa heiltä vielä yhden tunnin aamuisin pois, se ei sovi etenkään lapsille, i sairaille, eikä vanhuksilla, ei edes elämille, lypsylehmätkin häiriintyvät, olen kuullut. Olen ehdottomasti normaaliajan kannalla, niin kesät kuin talvet, normaaliajassa synnyin, normaaliajassa haluan myös kuolla. Monet ihmiset syntyvät juuri kellojensiirtely-yönä kolmen maissa, heidänkään syntymäaikansa ei ilmeisesti pidä kellojen siirtelyn takia paikkaansa ympäri vuoden, vai pitääkö aina muistaa sanoa, kun tarkkaa syntymäaikaa kysytään; synnyin 25.12.47 klo 6 normaali aikaan, mutta siis uuden ajanlaskun mukaan klo 5, no ei kai sentään.
Normaaliaika
@Eliisa
24. september 2018 klockan 7.15.45
Ilman muuta kannatan normaaliaikaa, siis talviaikaa, se on se luonnollinen aika, kesäaika oli keinotekoinen energian säästämiseksi säädetty aika, mutta se ei saavuttanut koskaan tavoitettaan. Hyvin monelle ihmisille kesäaikaan siirtyminen tuo mukanaan paljon terveyshaittoja, kuten unettomuutta, sydänoireita jne. Pitäisikö kaiken olla keinotekoista, jopa ajan, ei, sitä mieltä olen.
Itse kärsin keväisin kellojen aikaistamisen jälkeen hyvin pitkään jatkuvaa unettomuutta, talviaikaan siirtyminen ei näitä vaivoja aiheuta.
Nykyajan ihmiset nukkuvat liian vähän, kesäaika ottaa heiltä vielä yhden tunnin aamuisin pois, se ei sovi etenkään lapsille, i sairaille, eikä vanhuksilla, ei edes elämille, lypsylehmätkin häiriintyvät, olen kuullut.
Olen ehdottomasti normaaliajan kannalla, niin kesät kuin talvet, normaaliajassa synnyin, normaaliajassa haluan myös kuolla. Monet ihmiset syntyvät juuri kellojensiirtely-yönä kolmen maissa, heidänkään syntymäaikansa ei ilmeisesti pidä kellojen siirtelyn takia paikkaansa ympäri vuoden, vai pitääkö aina muistaa sanoa, kun tarkkaa syntymäaikaa kysytään; synnyin 25.12.47 klo 6 normaali aikaan, mutta siis uuden ajanlaskun mukaan klo 5, no ei kai sentään.