Gå till innehållet

Terijoentien katusuunnitelmaluonnosten kommentointi

Pratbubbla 38
Diskussion | Espoon kaupunki
Diskussionen har avslutats

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista mainontaa.

Basuppgifter

Avslutat: 9.12.2020

Bilagor

  • Inga bilagor
Ilmianna

Se övriga kommentarer

Pysäköintipaikat ahtauttavat katua

Plats för profilbild

Asukas myös
30. november 2020 klockan 11.46.38

Nykyajattelun mukaisesti autot tulisi säilyttää asukkaiden tonteilla. Nykyisin kuitenkin pysäköinti sallitaan Terijoentiellä 24h. Tämä on johtanut siihen, että Terijoentiellä säilytetään pitkäaikaisparkin luonteisesti jopa aivan ulkopuolisten henkilöiden autoja. Tämä ei ole tarkoituksenmukaista tonteilta pääsyn eikä ajoturvallisuuden takia.

Toinen syy harkita pysäköinnin rajoittamista on, että Terijoentie palvelee lenkkeilijöiden pääsytienä Terijoenpuiston lenkkipolulle. Erityisesti läheinen palvelukoti Aallotar käyttää Terijoentietä ahkerasti vanhusten ulkoiluun, sillä heillä on suora pääsy Terijoentielle. Tämän asukkaat toivottavat erittäin tervetulleeksi, samoin kuin muutkin ulkoilijat. Ulkoilutien luonteeseen sopii kuitenkin huonosti se, että autot reunustavat koko katua. Esimerkiksi pyörätuolista näkymät peittyvät kokonaan ja vaaratilanteitakin aiheutuu. Kaunis Terijoentie tulisi säästää autopaljoudelta ihmisten käyttöön.

Parempi ratkaisu olisi kääntöpaikan yhteyteen rakennetut parkkipaikat, sikäli kuin tilaa on.

Plats för profilbild

Neljäs asukas
8. december 2020 klockan 16.07.43

Autopaikkojen vieminen kääntöpaikalla ei ole tien varrella asuville kestävä ratkaisu. On kohtuuton ajatus, että asukkailla käyvät vieraat joutuisivat jättämään autonsa kääntöpaikalle ja kävelemään satoja metrejä takaisin asukkaan tontin luokse. Sama juttu tien varressa satunnaisesti pysäköitävien asukkaiden autojen kanssa, ei niitäkää ole kohtuullista siirtää tien päähän. Tämänhetkinen ratkaisu pysäköinnistä tien varteen on toimiva.

Yleisesti ottaen Terijoentiella ei ole havaittu pitkäiskaisparkin luonetista pysäköintiä. Eikä sellaista ole mahdollista tehdäkään jos/kun pysäköinti on sallittu max 24 h. Tämä on varsin toimiva käytäntö jatkossakin.

Terijoentie on kyllä jo nyt varsin kapea, joten tulevan KLV:n leveys ja mahdollisten pysäköintipaikkojen sijoittelu kyllä pitää miettiä siten, että tien käytettävyys säilyy.

Plats för profilbild

Pysäköintipaikkoja tarvitaan
9. december 2020 klockan 21.49.01

Neljäs asukas skrivet av:

Autopaikkojen vieminen kääntöpaikalla ei ole tien varrella asuville kestävä ratkaisu. On kohtuuton ajatus, että asukkailla käyvät vieraat joutuisivat jättämään autonsa kääntöpaikalle ja kävelemään satoja metrejä takaisin asukkaan tontin luokse. Sama juttu tien varressa satunnaisesti pysäköitävien asukkaiden autojen kanssa, ei niitäkää ole kohtuullista siirtää tien päähän. Tämänhetkinen ratkaisu pysäköinnistä tien varteen on toimiva.

Yleisesti ottaen Terijoentiella ei ole havaittu pitkäiskaisparkin luonetista pysäköintiä. Eikä sellaista ole mahdollista tehdäkään jos/kun pysäköinti on sallittu max 24 h. Tämä on varsin toimiva käytäntö jatkossakin.

Terijoentie on kyllä jo nyt varsin kapea, joten tulevan KLV:n leveys ja mahdollisten pysäköintipaikkojen sijoittelu kyllä pitää miettiä siten, että tien käytettävyys säilyy.

Pysäköintipaikkoja tarvitaan sekä kadun varressa että kääntöpaikalla. On kohtuutonta ajatella, että kiinteistöillä ei kävisi vieraita (myös yön yli). Heidän pitää voida pysäköidä autonsa kadun varteen. Kaupungin/rakentajien tonttien tiivistämispolitiikasta johtuen monilla tonteilla ei ole vieraille auto/pysäköintipaikkaa. Tulevaisuudessa kadulla tullaan vielä näkemään uudisrakentamista ja tonttien kiinteistömassan tiivistämistä jolloin asukasmäärä nousee ja vieraspysäköinnin tarve kadulla entisestään kasvaa (=asuntoyksikköjen määrä kasvaa = vierailijoiden määrä kasvaa).

Pitkäaikaispysäköintiä ei kadulla ole havattavissa missään kohdassa, eikä se ole 24 h-lisäkilvellä olevilla paikoilla mahdollistakaan.