Gå till innehållet

Kommentoi ja keskustele ehdotuksesta "hiljain"

Pratbubbla 128
Diskussion | Lahden kaupunki
Diskussionen har avslutats

Basuppgifter

Avslutat: 30.4.2021

Bilagor

Ilmianna

Se övriga kommentarer

Liian yksinkertainen

Plats för profilbild

Anne
28. april 2021 klockan 18.06.57

Ymmärrän, että moni pitää tästä ylikulkusillasta koska se hiukan sulautuu ympäristöön ja on avara. Mutta eikö Lahden keskusta ja Aleksanterinkatu kaipaa jotakin eylnemmän mieleenpainuvaa, kaunista ja vetovoimaista minkä erottaa kaukaa ja josta pystyy navigoimaan ympäri keskustaa? Hotellin asikakkaat löytäisivät paremmin perille jos mainoskuvassa on kuva erikoisemmasta ylikulkusillasta ja muut turistit saisivat jotain uutta ihastetavaa.

Muutin tänne Lahteen n. 3v. sitten. Omaan huonon suuntavaiston ja minulla aina kestää jonkin aikaa ennen kuin totun uuteen ympäristöön. Muistan kun tulin ensimmäisen kerran työhaastatteluun ja suunnistin rautatieasemalta torille ja sieltä bussilla työhaastatteluun ja sitten takaisinpäin. Jotenkin koin toriympäristön ja keskustan hiukan ahdistavaksi koska ympärilläni ei oikein ollut mitään mieleenpainuvia maamerkkejä (Hakkapeliitapatsaan en silloin bongannut) ja kaikkki rakennukset ympärilläni sulautuivat stressantuneessa mielentilaassa yhdeksi massaksi. Nykyään minulla ei ole ahdistusta eikä muuta ongelmaa löytää tieni keskustassa mutta silloin alussa olisin kaivannut jotain mieleenpainuvaa keskustaan.

Omien kokemusten takia haluaisin siis jonkun erikoisemman ylikulkusillan.

Plats för profilbild

Huolestunut
29. april 2021 klockan 18.03.44

Tämä on mielestäni väärä paikka tehdä iso maamerkki. Luulen, että siksi monet kannattavat tätä ehdotusta. Luulen, että ”hiljain” olisi lopulta ehkä hätkähdyttävin ja kaunein silta, mutta silti ympäristöön sopiva. Annan ääneni tälle.