- yleiset hoito- ja kulutustarvikkeet sekä henkilöstön suojaustarvikkeet kokonaan palveluntuottajan kustannettavana. Tässä kohdassa huomioitava erityistilanteet esim. nyt meneillään oleva COVID-19 aika. - sovellusten pääkäyttäjyys merkattu HVAlle. Tämä tietysti terveyspuolen sovellusten kohdalla oikein mutta meillähän on omat sosiaalipuolen kirjaussovellukset joista vastaamme luonnollisesti itse. - HVA edellyttää läsnäololistojen ja poissaolojen listausta ja toimittamista. Valvonnan näkökulmasta (HVA) katsoen pitäisi riittää mielestäni se, että asia on todennettavissa tarvittaessa. Tämä (läsnäolo ja poissaolo) myös nähtävissä VAANALTA tehtyjen veloitusten kautta. - tarkoittaako poistuneiden asiakkaiden hoito, palvelu ja kuntoutussuunnitelman toimittaminen NIIDEN toimittamista arkistoon? Miksi kyseiset asiakirjat on toimitettava vuosittain myös 30.4 mennessä? Onko kyseessä valvonnan näkökulmasta tehty pyyntö? Jos on niin tässäkin pitäisi riittää niiden todennettavuus tarvittaessa. - näiden kaikenlaisten listauksien yms. tilastollisen tiedon tuottaminen vaatii aina tietysti palveluntuottajalta resurssia. Kaikki ylimääräinen ja turha on pois itse asiakastyöstä. Mielestäni HVAn pitää ottaa huomioon tämä asia kokonaisvaltaisesti.
Sääntökirja / Liitteet
Jarmo Palo
8. november 2022 klockan 12.28.09
- yleiset hoito- ja kulutustarvikkeet sekä henkilöstön suojaustarvikkeet kokonaan palveluntuottajan kustannettavana. Tässä kohdassa huomioitava erityistilanteet esim. nyt meneillään oleva COVID-19 aika.
- sovellusten pääkäyttäjyys merkattu HVAlle. Tämä tietysti terveyspuolen sovellusten kohdalla oikein mutta meillähän on omat sosiaalipuolen kirjaussovellukset joista vastaamme luonnollisesti itse.
- HVA edellyttää läsnäololistojen ja poissaolojen listausta ja toimittamista. Valvonnan näkökulmasta (HVA) katsoen pitäisi riittää mielestäni se, että asia on todennettavissa tarvittaessa. Tämä (läsnäolo ja poissaolo) myös nähtävissä VAANALTA tehtyjen veloitusten kautta.
- tarkoittaako poistuneiden asiakkaiden hoito, palvelu ja kuntoutussuunnitelman toimittaminen NIIDEN toimittamista arkistoon? Miksi kyseiset asiakirjat on toimitettava vuosittain myös 30.4 mennessä? Onko kyseessä valvonnan näkökulmasta tehty pyyntö? Jos on niin tässäkin pitäisi riittää niiden todennettavuus tarvittaessa.
- näiden kaikenlaisten listauksien yms. tilastollisen tiedon tuottaminen vaatii aina tietysti palveluntuottajalta resurssia. Kaikki ylimääräinen ja turha on pois itse asiakastyöstä. Mielestäni HVAn pitää ottaa huomioon tämä asia kokonaisvaltaisesti.