Yllämainitut aiheet ovat meilläkin puhuttaneet ja samansuuntaisia ajatuksia on herännyt. Tällaisenaan sääntökirja sekä palvelunkuvaus ohjaa riskin ja ennakoimattomat kustannuserät palveluntuottajalle. Tästä aiheutuu tarpeetonta hinnankorotuspainetta sekä palveluntuottajalle sietämättömän suuri taloudellinen riski. Näihin vastuisiin ja kustannuseriin toivon erityisesti vielä harkintaa. Asiakkaan laskutus tulee tapahtua jälkikäteen eli palveluntuottaja kirjaa käytännössä säännöllisesti luottotappioita saamattomista maksuista. Asiakkaalla olisi helpompi saada rahat takaisin jos palautettavaa hoitosuhteen päättyessä on.
Komentin kommentti
Hanna Niska
9. november 2022 klockan 19.52.31
Yllämainitut aiheet ovat meilläkin puhuttaneet ja samansuuntaisia ajatuksia on herännyt.
Tällaisenaan sääntökirja sekä palvelunkuvaus ohjaa riskin ja ennakoimattomat kustannuserät palveluntuottajalle. Tästä aiheutuu tarpeetonta hinnankorotuspainetta sekä palveluntuottajalle sietämättömän suuri taloudellinen riski. Näihin vastuisiin ja kustannuseriin toivon erityisesti vielä harkintaa. Asiakkaan laskutus tulee tapahtua jälkikäteen eli palveluntuottaja kirjaa käytännössä säännöllisesti luottotappioita saamattomista maksuista. Asiakkaalla olisi helpompi saada rahat takaisin jos palautettavaa hoitosuhteen päättyessä on.