Kerro lyhyesti asioinnistasi viranomaisessa. Saitko asiasi hoidettua nopeasti, tehokkaasti ja lain mukaisesti. Mainitse viranomaisen instanssi, esim. AVI, Valvira, sairaala K:n lääkäri, sosiaalityöntekijä jne.
Basuppgifter
Öppet: 17.1.2023 - 30.6.2023
Slutdatum: 30.6.2023
Minne valittaa kun virkamies ei noudata lakia?
Yrittänyttä ei laiteta
22. januari 2023 klockan 3.08.10
Suomen työttömyysturvalaki määrittelee "yrittäjän" työttömyysturvan maksamista harkittaessa. Eri asia sitten, pitäisikö työttömyysturva olla kaikille työtä vailla oleville ihmisille vai pelkästään työnsä menettäneille palkollisille. Siitä en nyt kiistele. Laki on, mikä on. Sen mukaan, kun lukee kyseisen pykälän sana sanalta, minä en ole koskaan ollut yrittäjä. Työvoimatoimisto kuitenkaan ei edes käytä kyseistä määritelmää yrittäjyydestä vaan kysyy simppelisti: Oliko sinulla joku työnantaja vai teitkö työtä itsellesi? Näinhän ei yrittäjyyttä laissa määritellä!
Minulta siis evätään toimeentulo. Minun pitäisi olla oikeutettu työttömyystukeen tai työmarkkinatukeen, mikä maksetaan pienistä määräaikaispankkitalletuksista huolimatta. Sossu ei anna mitään juuri noiden säästöjen takia. Ensin pitää kaluta viimeinen luu ruokakaapista valkoiseksi ja venyttää viimeinenkin penni soikeaksi, sitten ehkä, jos sittenkään, kas yrittäjä kun kuulemma olen.
Onko oikein saattaa ihminen puille paljaille ja tehdä se jättämällä huomiotta lain sanan? Minne valitan? Tuntuu tyhmältä valittaa Kelan päätöksestä, joka perustuu työkkärin laittomaan lausuntoon, ja työkkärin lausunnostahan ei voi valittaa. Ns. oikaisuvaatimuksen voi tehdä, mutta se tehdään heille itselleen ja he itse "tutkivat", olivatko tehneet oikein vai väärin. Arvata saattaa, että tulos oli kielteinen.
Kenelle nyt valitan? Oikeuskanslerille? Ihmisoikeuksien komissioon? EU:iin? Poliisille?
Samaa kelan vääristä päätöksistä kokenut
15. februari 2023 klockan 10.55.13
Itse olen valittanut kelan päätöksistä vakuutusoikeuteen missä ei sitä koskaan käsitellä mutta ainakin on dokumentaatiota tästä laajasta mittavasta korruptiosta Suomessa.
Keep going On!
Svara