Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Olemassaolevan puuston säilyttäminen
Markku
31. januari 2023 klockan 16.38.31
Toivon mukaan hankkeen toteutuksessa tullaan ihan aidosti pyrkimään säilyttämään nykyistä puustoa/kasvistoa mahdollisimman pitkälle. Valitettavan usein näin todetaan juhlavasti mutta kun aletaan toteuttamaan, alkaa puita kaatua erittäin kevyin perustein. Radan varren rakentaminen tulee olemaan todella suuri maisemallinen muutos asukkaille ja asumishaitta valtava projektin aikana. Myös tästä syystä kaikenlaisen kasvuston/puuston tuoman näkösuojan säilyttäminen on äärimmäisen tärkeää, puhumattakaan luontoarvoista yleisellä tasolla.
Lisäksi toivon mukaan radan varren asutuksen ja radan välisille osuuksille tullaan myös yllämainituista syistä panostamaan merkittävästi myös uuden puuston/kasvuston istuttamiseen.
TT
1. februari 2023 klockan 20.38.16
Olen hyvin samaa mieltä, nykyistä puistoa pitäis pyrkiä säilyttämään kaikin keinoin!
Lähiasukkaiden kannalta on parempi jos kulkureitti ei olis liian leveä, kovin leveästä reitistä ei ole hyötyä myös
jos mahdolliset jatkoyhteydet on kuitenkin kapeammat. Tänne luontoalueelle leveä reitti ei voi.
Tässä luonnoksessa ihmetyttää, miksi ei ole kuvattu koko reittiä mitä ollaan rakentamassa vaan tämä pätkä mitä
mahtuu Espoon kunnan alueelle. Vai onko todellakin niin että Espoo ja Kauniainen ei ole tästä mitään sopineet?
Eikö olla rakentamassa kuitenkin käyttökelpoista reittiä riippumatta siitä mistä menee kuntien rajat?
Pääseekö reittiä pitkin suoraan Koivuhovin Asemalle jos lähtee vaikka reitin toisesta päästä ja jopa Kauniaisten puolelta
alikulun vierestä?
Miten oikein sellaisen luonnoksen perusteella asukkaat vois kuvitella miten se reitti heidät hyödyntää jos ei ole piirretty koko
reittiä.?
Eli toivoisin että reitti tehdään yhteistyössä Kauniaisten kanssa ja samalla piirrettäis siitä kokonaiskuva!
Markku
2. februari 2023 klockan 9.39.33
Tässä on siis vain kyse tuosta puistoalueesta, ei varsinaisesti kevyenliikenteen baanasta/reitistä, josta on jo aiemmin ollut tässä palvelussa suunnitelmat esillä niin Espoon kuin Kauniaisten osalta.
Laura Koivuhovintieltä
6. februari 2023 klockan 21.01.44
Hyvää suunnitelmassa on se, että Baana on mahdollisimman lähellä junarataa ja mahdollisimman kaukana yksityistonteista. Kaunis kallio Koivuhovintien päässä jää myös Baanan ulkopuolelle. Ylipäätään on mukavaa, että Koivuhovin asemalle pääsee jatkossa nopeammin ja turvallisemmin kävellen tai jalan.
Sitä ihmettelen, kuten moni muukin, miksi puita poistetaan enemmän kuin istutetaan. Tämä metsä on minun ja lasteni lähimetsä. Leikimme ja ulkoilemme siellä joka viikko. Minä en halua siistiä puistomaisemaa nurmikoineen ja pensaineen, vaan juuri sen metsäisen pusikon, millainen maasto on nyt. Haluan jatkossakin poimia puolukkaa, metsämansikkaa ja vadelmaa tästä lähimetsästämme. Haluan, että lapset voivat kiipeillä isojen vanhojen puiden oksilla.
Lisäksi ihmettelen, miksi Koivuhovintien päässä nyt olevaa vanhaa ja korkeaa kuusiaitaa ei ole merkitty. Kuusiata on tien suuntainen ja itsessään hyvä näkö- ja äänisuoja. Se on hieman rapistunut, mutta tärkeä osa maisemaa. Haluan, että se säästetään.
Tiivistäen: Älkää kaatako liikaa puita tai peratko metsää "siistimmäksi". Istuttakaa enemmän uusia puita.
SU 10
12. februari 2023 klockan 9.45.56
Olemassaolevaan puuston ja kasvillisuuden säilyttämiseksi baanan tulisi olla meluaidan vieressä koko matkalta Kauniaisten rajalle asti. Yleisilmeen ja suojan takia Bredankuja pään kasvillisuuden tulisi säilyttää.