Perusmaksu on tyrmistyttävän huono ja epätasa-arvoa lisäävä maksu. Kompostoin kaikki omakotitalossa syntyvät puutarha- ja keittiöjätteet. Lajittelen kaikki jätteet: lasin, metallin, vaaralliset jätteet ja sähkölaitteet. Roskien tyhjennysväli on joka toinen viikko ja jäteastiassa on ehkä kolmanneksen verran roskapusseja. Silloin kun on ollut ylimääräinen roskasäkki otettavana jäteautoon, siitä on laskutettu erikseen. Mistä minun pitäisi maksaa lisää? Kun minulla oli remontti talvella, firma vei kaiken remonttijätteen pois jamaksoin tietenkin remonttiin sisältyvän jätemaksun. Käsittelemättömän puun takassa. En ollenkaan usko kerrostaloasukkaiden vähempään jätteiden määrään. Jos jätetaksaa on korotettava (mitä en kyllä usko, niin heppoiset perusteet Liisa Sivusaari antoi K-U:n artikkelissa), niin tehkää se oikeudenmukaisesti. Laittakaa vaikka kilotaksat jätteelle, se ei liene nykytekniikalla mahdoton toteuttaa. Perusmaksu ei tosiaankaan kannusta kierrätykseen. Miksi näkisin vaivaa, kun joudun maksamaan joka tapauksessa.jätteiden kuljetuksesta?
Ei perusmaksulle
Yksinäinen eläkeläinen
22. kesäkuuta 2020 kello 15.12.40
Perusmaksu on tyrmistyttävän huono ja epätasa-arvoa lisäävä maksu. Kompostoin kaikki omakotitalossa syntyvät puutarha- ja keittiöjätteet. Lajittelen kaikki jätteet: lasin, metallin, vaaralliset jätteet ja sähkölaitteet. Roskien tyhjennysväli on joka toinen viikko ja jäteastiassa on ehkä kolmanneksen verran roskapusseja. Silloin kun on ollut ylimääräinen roskasäkki otettavana jäteautoon, siitä on laskutettu erikseen. Mistä minun pitäisi maksaa lisää? Kun minulla oli remontti talvella, firma vei kaiken remonttijätteen pois jamaksoin tietenkin remonttiin sisältyvän jätemaksun. Käsittelemättömän puun takassa. En ollenkaan usko kerrostaloasukkaiden vähempään jätteiden määrään.
Jos jätetaksaa on korotettava (mitä en kyllä usko, niin heppoiset perusteet Liisa Sivusaari antoi K-U:n artikkelissa), niin tehkää se oikeudenmukaisesti. Laittakaa vaikka kilotaksat jätteelle, se ei liene nykytekniikalla mahdoton toteuttaa. Perusmaksu ei tosiaankaan kannusta kierrätykseen. Miksi näkisin vaivaa, kun joudun maksamaan joka tapauksessa.jätteiden kuljetuksesta?