Kommentoi ehdotusta perusmaksun käyttöön ottamisesta

Pratbubbla 136
Diskussion | Hämeenlinnan kaupunki / Viranomaispalvelut
Diskussionen har avslutats

Basuppgifter

Avslutat: 31.8.2020

Bilagor

Inga bilagor
Gör en anmälan

Se övriga kommentarer

Ekoteko

Användarens profilbild

Maalainen Nurmijärveltä
14. juni 2020 klockan 8.06.07

Kiinteä vuosimaksu on aikamatka jonnekin kerskakulttuurin 80-luvulle. Ihmisten täytyy miettiä jätteen tuottamista ja kierrättämistä, tämä ei tue sitä ajattelua. Olen ymmärtänyt, että Kiertokapulan jätteidenkeräyspisteitä sijoitetaan melko harvakseltaan, mikä tarkoittaa sitä, että mikäli sinne haluaa lajiteltavat/vaaralliset jätteensä toimittaa, kannattaa niin tehdä keskitetysti ja harvakseltaan. On suuri houkutus heittää kaikki samaan yhteiskuntajätteeseen, mikäli näin käy. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että se maksaa, joka tuottaa. Naapurini näyttää tuottavan ison astiansa kanssa noin neljä kertaa enemmän jätettä vuodessa kuin meidän samankokoinen perhe. En halua olla jatkossakaan heidän ajattelemattomuutensa ja laiskuutensa rahallinen tukija. Ne maksaakoon, jotka ovat joko tyhmiä tai laiskoja. Kustannukset täytyy kohdentaa kertatyhjennysmaksuihin ja vaikka roima korotus niihin, niin eiköhän ala mietintämyssyn alla tapahtumaan jotain yleisesti hyödyllistä toimintaa.

Gör en anmälan |
Användarens profilbild

Naapurikateus
14. juni 2020 klockan 11.43.32

Ai naapurilla suurempi astia ja enemmän jätettä? Kaikille tiedoksi, että suuri astia voi olla melkein tyhjä kun se tyhjennetään. Minulla on iso astia ja yleensä pohjalla vain muutama pussi tyhjennysvaiheessa. Pidän suurta astiaa sen takia, että joskus harvoin tulee suurempi satsi niin silloin mahtuu astiaan.

Gör en anmälan |