Gå till innehållet

Kommentoi luonnosta! Mitä hyvää tai mitä parannettavaa? Onko erityisiä näkökulmia, jotka tulisi mielestäsi huomioida? Kerro mielipiteesi.

Pratbubbla 6
Diskussion | Espoon kaupunki
Diskussionen har avslutats

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Basuppgifter

Avslutat: 14.9.2022

Bilagor

Ilmianna

Se övriga kommentarer

Liikenneympyrä

Plats för profilbild

Nimimerkki
26. augusti 2022 klockan 11.54.40

Saisiko tuota Rusthollarinkadun liikenneympyrän geometriaa muokattua paremmaksi? Siten että nuo sivuavat pyörä- ja kävelytiet kulkisivat enemmän ympyränmuotoisesti. Tuo geometria on aika huono ja näyttäisi että ainakin jonkinverran olisi tilaa muokata tuosta parempaa. Autoilla on taas aika loivat kaaret, mikä ei mitenkään hillitse ajonopeuksia vaan enemmänkin kannustaa ajamaan nopeasti jolloin ei huomioida pyöräilijöitä tai kävelijöitä.

Plats för profilbild

MIkaelS
2. september 2022 klockan 17.46.59

Luonnos on mennyt mukavalla tavalla eteenpäin sitten edellisen vaiheen, kiitos siitä! Nyt on valittu selkeästi moderni linja, jossa vähäliikenteisillä tonttikaduilla kaikki ajoneuvoliikenne tapahtuu ajoradalla, myös pyöräily. Tätä kannattaa kokeilla.

Luonnos kaipaa kuitenkin vielä pientä hienosäätöä. Rusthollarinkadun ja Finnoonkartanonkadun kiertoliittymää tulisi vielä selkeyttää. Mikäli on tarkoitus, että Finnoonkartanonkadulla pyöräillään ajoradalla (piirustusmerkinnöissä on sekä jk+pp-tie että jk, mutta itse kartassa vain jk), kiertoliittymä ei kyllin selkeästi ohjaa pyöräilyä ajoradalle. Hienosäädössä mallia voinee ottaa esimerkiksi Pyöräliikenne.fi -ohjeen kuvasta numero 152. Muutenkin kiertoliittymän geometriaa olisi hyvä saada ympyränmuotoiseksi myös pyöräilijöille.

Rysthollarinkadun ja Malleniuksenkadun risteyksessä olisi hyvä saada myös Rusthollarinkadulta Malleniuksenkadulle kääntyville samanlainen lyhyt yksisuuntainen pyörätie kuin Malleniuksenkadulta oikealle poistuville. Tässä mallia voinee ottaa Pyöräliikenne.fi -ohjeen kuvasta 146.

Olisiko Luoteisrinteen pohjoispään yhdistetyksi luonnosteltuun jalankulku- ja pyörätiehen mahdollista mahduttaa erottelu samaan tapaan kuin Matroonanpolulla? Se selkiyttäisi pyöräliikenteen liittymistä etelämpänä Malleniuksenkadun risteyksessä varsinaisen kadun eli Luoteistrinteen ajoradalle.