1. Asukastilaisuus 25.2.2020

Puhekupla 29
Keskustelu | Espoon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Tässä keskusteluosiossa voit keskustella 1. asukastilaisuuden sisällöstä, materiaaleista ja tilaisuuden yhteenvedosta. Liitteet löydät painamalla tämän tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista mainontaa. 

Perustiedot

Päättynyt: 24.3.2020
Ilmianna

Katso muut kommentit

Asukastyöpajassa toivottua - Liikenneturvallisuuden kehittäminen alueella

Käyttäjän profiilikuva - NikoRiepponenEspoo

@NikoRiepponenEspoo
10. maaliskuuta 2020 kello 12.27.09

Olimme erityisen iloisia siihen runsaaseen määrään liikenneturvallisuuteen liittyvästä palautteesta ja toiveista, jonka saimme asukastilaisuudessa. Tämä on arvokasta tietoa suunnittelijoille ja palautetta tullaan hyödyntämään alueen suunnitelmia laadittaessa. Pyörä- ja jalankulkuteitä toivottiin Räisäläntielle, Kirvuntielle ja Turvesuontielle. Ongelmallisia risteysalueita koettiin olevan useissa suunnittelualueen risteyksissä. Nämä risteykset on merkattu liitteen karttaan samoin kuin useat toiveet läpiajoesteistä ja hidasteista. Alueen pysäköintimahdollisuudet koettiin puutteellisiksi ja alueelle toivottiin bussipysäkit Kirvuntielle, Räisäläntielle ja Turvesuontielle. Kooste kaikista palautteista löytyy tämän keskustelualueen liitetiedostoista.

Ilmianna |
Profiilikuvan paikka

Jalankulku ja pyörätie
10. maaliskuuta 2020 kello 18.24.05

Eikö hiitolantieltä kurkijoentielle käännyttäessä ole jatkossa jalankulku- tai pyöräteitä kuten nyt aina Kirvuntielle saakka? En ole ollut tilaisuuksissa mutta oletan että ne huomioitu. Kurkijoenpuisto on myös epäsiisti ja ei hoidetti lähinnä hiekkaa ja risukkoa. Lisäksi muuntamo spraymaalattu.

Ilmianna |
Profiilikuvan paikka

Enska
10. maaliskuuta 2020 kello 19.59.51

Tieverkoston kehittämisessä pitää ottaa huomioon kaikki alueen asukkaat tasapuolisesti, eli myös heidän tarpeensa, jotka asuvat suunnittelualueen ulkopuolella. Läpiajon estäminen Räisäläntiellä motittaisi Kehä I:n liittymän sulkemisesta eniten kärsineet Kurkijoentien pohjoispuolen asukkaat vieläkin pahemmin, sillä Raide-Jokeri liikennevaloineen tulee tukkimaan liikennettä Kurkijoentiellä. Nykyinen läpiajokielto Laajalahden läpi riittää ja on valvottavissa tarpeeksi tehokkaasti. Räisäläntiellä on jo nyt paljon hidastetöyssyjä, mikä pitää ajonopeudet ja autojen määrän vähäisenä.

Ilmianna |
Käyttäjän profiilikuva - NikoRiepponenEspoo

@NikoRiepponenEspoo
23. maaliskuuta 2020 kello 12.10.40

Jalankulku ja pyörätie kirjoitti:

Eikö hiitolantieltä kurkijoentielle käännyttäessä ole jatkossa jalankulku- tai pyöräteitä kuten nyt aina Kirvuntielle saakka? En ole ollut tilaisuuksissa mutta oletan että ne huomioitu. Kurkijoenpuisto on myös epäsiisti ja ei hoidetti lähinnä hiekkaa ja risukkoa. Lisäksi muuntamo spraymaalattu.

Hiitolantieltä on jatkossa kevyenliikenteenyhteys Kurkijoentielle. Tämä muutos toteutetaan Raidejokerin rakentamisen aikana oheisen linkin takaa löytyvän Hiitolantietä ja Kurkijoenpuistoa koskevan katuhankkeen yhteydessä. Myös Kurkijoenpuisto rakennetaan samassa hankkeessa ja näin mainitsemasi alue siistiytyy huomattavasti. Tässä linkki hankkeeseen: https://www.espoo.fi/fi-FI/Asuminen_ja_ymparisto/Kadut_ja_liikenne/Suunnittelu_ja_rakentaminen/Katusuunnitelmat/Leppavaara/Kurkijoentie_Kurkijoenpuisto_Impilahdensilta/Kurkijoentie_Kurkijoenpuisto_Impilahdens%28153726%29

Ilmianna |